[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

Nowe Infiniti QX50 z silnikiem VC-Turbo o zmiennym stopniu sprężania

Infiniti pokazało model QX50, który jest nową generacją SUV-a, znanego też wcześniej jako Infiniti EX. Auto ma rewolucyjny silnik o zmiennym stopniu sprężania.

Infiniti QX50 Infiniti QX50

Nowe Infiniti QX50 wyglądem nie zdradza tego, co kryje pod maską. A tam pracuje silnik, który ma pokazać światu, że skreślanie jednostek spalinowych na rzecz napędów elektrycznych jest dalece przedwczesne.

Silnik o oznaczeniu VC-Turbo jest pierwszym seryjnym silnikiem o zmiennym stopniu sprężania, dając jednocześnie sprawność cieplną na wysokim poziomie 40 proc. 2-litrowy motor benzynowy może pracować w trybie sprężania od 8:1 aż po 14:1 - jak choćby w silnikach Skyactiv-G Mazdy.

Silnik VC-Turbo Infiniti Silnik VC-Turbo Infiniti

Dostosowanie stopnia sprężania odbywa się automatycznie, bez wiedzy kierowcy, adekwatnie do aktualnego obciążenia napędu, za priorytet mając wydajność i niskie spalanie. Silnik ten ma być alternatywą dla jednostek Diesla, dając oszczędność i wysoki moment obrotowy.

System wykorzystujący odpowiednio zmodyfikowane dźwignie zmienia - zwiększa lub zmniejsza - skok tłoka, wymuszając zmianę stopnia sprężania w komorze spalania. Stąd pojemność skokowa jest zmienna i waha się od 1970 cm sześc. przy stopniu sprężania 14:1 do 1997 cm sześc. przy stopniu sprężania 8:1.

Infiniti QX50 Infiniti QX50

Jednostka VC-Turbo dysponuje mocą maksymalną 268 koni mechanicznych i maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 380 niutonometrów, co jest najlepszym wynikiem w klasie, biorąc pod uwagę połączenie obu parametrów. Oszczędność paliwa sięga nawet 35 proc. w porównaniu do jednostki V6 z poprzedniej generacji QX50.

Napęd przenoszony jest na koła przednie lub na obie osie, za pośrednictwem bezstopniowej skrzyni biegów CVT. W wariancie przednionapędowym sprint od 0 do 100 km/h ma zajmować 6,7 sekundy, podczas gdy w wersji napędzanej na cztery koła czas będzie o 0,4 sekundy krótszy.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij