[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Nowe Porsche 718 Boxster Spyder i Cayman GT4

Dobra wiadomość dla fanów Porsche z serii 718. Dla wersji Boxster Spyder i Cayman GT4 producent powrócił do sześciu cylindrów, do tego bez turbiny.

Porsche 718 Cayman GT4 (2019) Porsche 718 Cayman GT4 (2019)
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 242 734 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Rodzina Porsche 718 powiększyła się o dwa nowe modele, a właściwie dwie, bardzo rasowe wersje. Mowa o Porsche 718 Boxster Spyder oraz Porsche 718 Cayman GT4, w których zamontowano duży i mocny, a do tego wolnossący silnik.

To miła odmiana od stosowanych w serii 718 różnych odmian jednostek czterocylindrowych. Przypomnijmy, że cztery cylindry ma nawet wersja GTS, która napędzana jest 2,5-litrowym motorem o mocy 365 KM.

Porsche 718 Boxster Spyder i Cayman GT4 - silnik

Do napędu Porsche 718 Boxster Spyder i 718 Cayman GT4 służy, jak już wspomnieliśmy, sześciocylindrowy silnik o pojemności 4,0 litrów. Jednostka ta, bez użycia turbodoładowania, generuje moc 420 koni mechanicznych przy 7600 obr./min i taką samą wartość 420 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. Ten ostatni osiągany jest w przedziale obrotów między 5000 a 6800 obr./min.

Zobacz także: najlepsze silniki roku 2019

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 718 Cayman GT4 (2019) Porsche 718 Cayman GT4 (2019)

Od razu w tym miejscu spieszymy z wyjaśnieniem, że pomimo tej samej pojemności i liczny cylindrów, nie jest to ten sam motor, co w Porsche 911 GT3. Powodów było wiele, w tym wiek konstrukcji, a także trudność w zamontowaniu go w mniejszych modelach 718.

Dlatego też inżynierowie opracowali nową jednostkę, bazującą na tej z 911 Carrery. Dodano litr pojemności skokowej i zrezygnowano z turbo, a efekty są ponoć bardziej niż zadowalające. Na papierze wygląda to całkiem nieźle. Zobaczmy.

Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h obie wersje potrzebują 4,4 sekundy. Z kolei prędkość maksymalna w obu modelach przekracza 300 km/h. W przypadku Spydera nieznacznie, bo o 1 km/h, a w GT4 o 4 km/h. Dla zobrazowania postępu względem poprzednika dodajmy, że nowy 718 Cayman GT4 okrąża Północną Pętlę toru Nurburgring w czasie aż o 10 sekund krótszym, niż poprzednik.

Zarówno Spyder, jak i GT4, współpracują z manualną skrzynią biegów, która dla wypełnienia wymagań norm emisji spalin ma nieco wydłużone przełożenia. Ekologia wymusiła też poniekąd lekki przyrost masy. Konieczność użycia filtra cząstek stałych czy mocniejszego rozrusznika i akumulatora dla systemu start/stop dodały niemal 90 kilogramów.

Zobacz także: Ferrari SF90 Stradale - hybrydowe hiperauto

REKLAMA

Porsche 718 Boxster Speedster (2019) Porsche 718 Boxster Speedster (2019)

Większy docisk aerodynamiczny

Porsche 718 Cayman GT4 zyskał udoskonaloną aerodynamikę, czego efektem jest do 50 proc. większy docisk, bez negatywnego wpływu na opór aerodynamiczny. Na aerodynamikę obu modeli w dużej mierze wpływa nowo zaprojektowany jednokomorowy tylny tłumik zlokalizowany przy nadkolu. Tworzy on bowiem z tyłu miejsce dla dyfuzora, który odpowiada za około 30 proc. siły docisku tylnej osi 718 Caymana GT4.

Także montowane na stałe tylne skrzydło jest bardziej efektywne, bo wytwarza o około 20 proc. większy docisk niż w poprzedniku. Przy prędkości 200 km/h odpowiada to 12 kilogramom dodatkowej siły docisku.

Zobacz także: grad niszczy samochody - jak uzyskać odszkodowanie?

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 718 Boxster Speedster (2019) Porsche 718 Boxster Speedster (2019)

W przypadku 718 Boxstera Spyder poszycie dachowe nadaje się do codziennego użytku, w tym jazdy z dużą prędkością, a do tego można schować je pod pokrywą bagażnika, do czego wystarczy zaledwie kilka ruchów.

W przeciwieństwie do modelu Cayman GT4, 718 Spyder ma tylny spojler, który podnosi się automatycznie przy 120 km/h. Funkcjonalny dyfuzor sprawia, że jest to pierwszy model z rodziny Boxster, który wytwarza aerodynamiczny docisk na tylnej osi.

Nowe Porsche 718 Boxster Spyder oraz 718 Cayman GT4 można już zamawiać. Ich ceny zaczynają się od 456 tys. zł za 718 Boxster Spyder i od 478 tys. zł za 718 Cayman GT4.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij