[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Nowe Porsche 911 GT3 RS

Na salonie samochodowym w Genewie Porsche zaprezentuje model 911 w 520-konnej wersji GT3 RS.

Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS

Oddział Porsche Motorsport zaprezentuje w Genewie najnowsze dzieło inżynierów z Weissach: 911 GT3 RS z wyścigowym podwoziem oraz wysokoobrotowym, wolnossącym silnikiem o pojemności 4 litrów i mocy 520 KM.

Nowy model bazuje na 911 GT3, został jednak dodatkowo zmodyfikowany. Jednostka napędowa współpracuje z odpowiednio zestrojonym układem skrętnej tylnej osi.

Porsche 911 GT3 RS przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 3,2 s, a jego maksymalna prędkość wynosi 312 km/h. To trzeci, po modelach 911 GT3 oraz 911 GT2 RS, sportowy samochód GT dopuszczony do ruchu na publicznych drogach, jaki Porsche wprowadza na rynek w ciągu jednego roku.

REKLAMA

Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS

Wygląd szerokiego, zoptymalizowanego pod kątem masy nadwozia – z klasycznym, zamocowanym na stałe tylnym skrzydłem – jest podyktowany względami aerodynamiki. Wyścigowy design ma swoją kontynuację we wnętrzu, gdzie znalazły się w pełni kubełkowe, wykonane z włókna węglowego siedzenia, zapewniające bezpieczne podparcie boczne.

Minimalizację masy samochodu widać w kabinie, gdzie lekkie panele drzwi mają pętle do otwierania i siatki do przechowywania drobiazgów. Zmniejszona została ilość wygłuszeń, a tylna pokrywa wykonana jest z lekkich tworzyw.

REKLAMA

Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS

Najmocniejszy silnik bez doładowania: 520 KM

4-litrowa, wolnossąca jednostka Porsche w nowym 911 GT3 RS pozwala wywindować sportowy samochód na zupełnie nowy pułap. Sześciocylindrowy bokser generuje moc o 20 KM wyższą od silnika stosowanego w poprzedniku oraz w 911 GT3.

Z maksymalną prędkością obrotową sięgającą 9000 obr./min stanowi on idealny wybór jako rasowy silnik sportowy. W połączeniu ze specjalnie skalibrowaną, 7-stopniową przekładnią PDK, jednostka ta gwarantuje świetne osiągi.

REKLAMA

Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS

Podwozie sportowe oraz pakiet Clubsport

Konstrukcja zawieszenia zapożyczona została ze świata motorsportu. Wszystkie wahacze zaopatrzono w przeguby kulowe, co zapewnia większą precyzję niż w przypadku konwencjonalnych tulei.

Lekkie, 20-calowe obręcze z nowo opracowanymi sportowymi oponami w rozmiarze 265/35 na przedniej osi zwiększają zwinność i poprawiają reakcje na ruchy kierownicą, podczas gdy 21-calowe tylne koła z ogumieniem 325/30 zwiększają przyczepność.

Podobnie jak wszystkie aktualne samochody sportowe Porsche z rodziny GT, tak i 911 GT3 RS jest bez dopłaty dostępne z pakietem Clubsport. Obejmuje on klatkę, ręczną gaśnicę, przygotowanie do montażu przełącznika odłączającego akumulator oraz 6-punktowy pas bezpieczeństwa.

REKLAMA

Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS

Pakiet Weissach i magnezowe obręcze

Dla najbardziej ambitnych kierowców wyścigowy oddział Porsche przygotował opcjonalny pakiet Weissach, pozwalający jeszcze bardziej zmniejszyć masę własną 911 GT3 RS. Pakiet ten zawiera dodatkowe elementy podwozia, nadwozia i wnętrza wykonane z włókna węglowego, a także opcjonalne obręcze z magnezu. W najlżejszej konfiguracji pakiet zmniejsza masę pojazdu do 1430 kg.

Nowe 911 GT3 RS można już zamawiać. W Polsce model zostanie wprowadzony w połowie kwietnia 2018 roku. Póki co auto zobaczymy po raz pierwszy na żywo podczas salonu samochodowego w Genewie.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 488 500 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij