Nowe Porsche 911 GT3 Touring

Nowe Porsche 911 GT3 to potężna maszyna, która świetnie czuje się na torze. Podobnie jak jej wersja z pakietem Touring, która została wizualnie „ugrzeczniona”, bez utraty charakteru.

Porsche 911 GT3 Touring fot. materiały prasowe
Porsche 911 GT3 Touring
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 537 000 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Porsche 911 GT3 rzuca się w oczy za sprawą tylnego skrzydła, zapożyczonego z wyczynowego 911 RSR. Nie każdemu musi to pasować, bo nie każdy też chce krzyczeć dookoła, jak niesamowicie sportowym wariantem 911 jeździ. Dla takich minimalistów – choć w przypadku auta za blisko 900 tys. zł trudno mówić o minimaliźmie – przygotowano pakiet Touring. Jest bezpłatny, to znaczy że bez dopłaty zrezygnować można z owego tylnego skrzydła. Nie, nie oddadzą też za to pieniędzy. Tak dobrze nie jest.

REKLAMA

Dodajmy, że nazwa „pakiet Touring” nawiązuje do wariantu wyposażenia 911 Carrera RS z roku 1973. Już wtedy chodziło o połączenie purystycznego designu 911 z klasycznym wykończeniem wnętrza. Porsche powróciło do tej myśli w 2017 r., gdy po raz pierwszy zaoferowało pakiet Touring dla poprzedniej generacji 911 GT3 (typ 991).

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Porsche 911 GT3 Touring – cechy modelu

Porsche 911 GT3 Touringfot. materiały prasowe
Porsche 911 GT3 Touring

Porsche 911 GT3 z pakietem Touring to siódma generacja potężnego samochodu GT o mocy 510 KM, którą można teraz zamawiać z pakietem wyposażenia, jaki w przypadku poprzednika był niezwykle popularny. To purystyczne 911 GT3, ważące zaledwie 1418 kg, jest standardowo wyposażone w 6-stopniową sportową manualną skrzynię biegów GT. Po raz pierwszy jednak pakiet Touring można – bez dodatkowych kosztów – połączyć również z 7-biegową dwusprzęgłową przekładnią PDK.

Z zewnątrz najbardziej rzucającą się w oczy różnicą jest brak mocowanego na stałe tylnego skrzydła 911 GT3. Ale spokojnie, docisku nie zabraknie. Zadba o niego bowiem automatycznie wysuwany tylny spojler. Kolejną cechą, który wyróżnia nowy wariant, są srebrne listwy ozdobne z anodowanego aluminium o wysokim połysku wokół bocznych szyb.

Porsche 911 GT3 Touringfot. materiały prasowe
Porsche 911 GT3 Touring

Wnętrze z kolei, z rozszerzonym pakietem elementów wykończonych czarną skórą, prezentuje się elegancko i jest zarezerwowane wyłącznie dla GT3 z pakietem Touring. Front deski rozdzielczej oraz górne boczne sekcje paneli drzwi mają specjalne przetłoczenia powierzchni. Obręcz kierownicy, dźwignię zmiany biegów/wybierak przekładni, osłonę konsoli środkowej oraz podłokietniki i uchwyty na panelach drzwi pokrywa czarna skóra. Wnętrze częściowo wykończone skórą zdobią czarne przeszycia. Środkowe panele foteli są wykończone czarną tkaniną, podobnie jak podsufitka. Na zagłówkach wytłoczono herb Porsche. Nakładki progów drzwi oraz elementy ozdobne na desce rozdzielczej i konsoli środkowej wykonano ze szczotkowanego aluminium w kolorze czarnym.

Wraz z pakietem Touring Porsche oferuje niemal kompletne wyposażenie opcjonalne modelu 911 GT3, które obejmuje wszystkie odcienie nadwozia i wzory obręczy, reflektory LED z systemami Porsche Dynamic Light System oraz Porsche Dynamic Light System Plus, różne systemy wsparcia kierowcy, hamulce PCCB, układ podnoszenia przedniej osi, wszystkie warianty foteli, pakiet Chrono i systemy nagłośnienia.

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 911 GT3 – rodem z motorsportu

Porsche 911 GT3 Touringfot. materiały prasowe
Porsche 911 GT3 Touring

W przypadku siódmej generacji Porsche 911 GT3 transfer wyścigowej techniki do modelu produkcyjnego posunął się dalej niż kiedykolwiek wcześniej. Przednie zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi, a także unikalna aerodynamika z tylnym skrzydłem typu „łabędzia szyja” (nieobecnym w pakiecie Touring) oraz efektowny dyfuzor pochodzą z odnoszącego sukcesy wyścigowego 911 RSR klasy GT, a czterolitrowy, sześciocylindrowy silnik typu bokser o mocy 510 KM bazuje na sprawdzonej w wyścigach wytrzymałościowych jednostce napędowej 911 GT3 R.

Pomimo szerszego nadwozia, większych kół i dodatkowych rozwiązań technicznych masa własna nowego GT3 jest porównywalna z poprzednikiem. Wariant z manualną skrzynią biegów waży 1418 kg, a z dwusprzęgłową przekładnią PDK – 1435 kg. Redukcja masy odbywa się m.in. prezez takie elementy, jak przednia pokrywa wykonana z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP), szyby z lekkiego szkła oraz kute obręcze kół, a także lekki sportowy układ wydechowy.

Porsche oferuje model 911 GT3 w cenie od 883 tys. zł (z VAT i uwzględnieniem krajowej specyfikacji). Pakiet Touring można teraz zamówić jako bezpłatną opcję.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA