REKLAMA

Nowe Porsche 911 będzie hybrydą - co już wiadomo?

Premiera siódmej generacji Porsche 911 zbliża się wielkimi krokami. Co wiemy o następcy kultowego modelu?

Porsche 911 - ewolucja modelu
Porsche 911 - ewolucja modelu
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 528 000 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Obecne Porsche 911 to szósta, oznaczona symbolem 991, generacja modelu, który debiutował w roku 1963 na salonie samochodowym we Frankfurcie. Model 991 pojawił się niemal sześć lat temu, także na frankfurckim salonie. Jego następca ujrzy światło dzienne pod koniec przyszłego roku.

Z tego co wiadomo na tym etapie, nowa 911 zostanie wyposażona w cyfrową deskę rozdzielczą, z wyświetlaczem na wzór Audi Virtual Cockpit. W miejsce tradycyjnych zegarów umieszczony zostanie ekran wysokiej rozdzielczości, na którym wyświetlić można będzie różnego rodzaju informacje, włącznie z mapą nawigacji czy wskazaniami komputera pokładowego i systemu infotainment.

REKLAMA

W nowym Porsche 911 po raz pierwszy w historii wykorzystany będzie napęd hybrydowy, a w dalszej kolejności także w pełni elektryczny, by móc rywalizować z coraz śmielej poczynającą sobie na rynku Teslą.

Inżynierowie Porsche potwierdzali już w różnych wypowiedziach, że pracują nad rozmieszczeniem podzespołów hybrydowych w nadwoziu 911, tak by zachować proporcje i rozkład masy. Zaangażowanie silników elektrycznych jest niezbędne do tego, by na rynku rywalizować z Teslą, a także by wypełnić normy emisji dwutlenku węgla obowiązujące od 2020 roku.

Obok hybrydowej wersji Porsche 911, inżynierowie pracują także nad w pełni elektrycznym napędem, coś na wzór Audi R8 e-tron. Jego wprowadzenie do seryjnej produkcji nie jest jednak pewne. Jak przyznają przedstawiciele marki, trzeba się przyjrzeć rynkowi, czy jest zapotrzebowanie na tego typu rozwiązanie, ponieważ to droga inwestycja i trzeba mieć pewność, że się zwróci.

Nowe Porsche 911 to jednak nie tylko hybryda. Bazowe modele mają być napędzane tym samym silnikiem 3.0 twin turbo, który montowany jest w obecnym modelu. Stylistycznie również nie można spodziewać się rewolucji, bo 911 z każdą kolejną generacją ewoluuje, zachowując charakter pierwowzoru.

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA