[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ
36



OCEŃ
4.6

Nowe Porsche 911 - bez tajemnic

To znaczy prawie bez tajemnic. Nowe 911 oficjalnie zadebiutuje za kilka tygodni, ale już teraz wiemy dość dużo o nowej generacji ikony.

Porsche 911 (2019) Porsche 911 (2019)

W historii Porsche 911 - najbardziej znanego samochodu sportowego na świecie - było wiele modeli, o którym można powiedzieć, że były przełomowe. Taka z pewnością była pierwsza generacja samochodu (szczególnie kultowa odmiana Carrera RS 2.7), taki był model serii G (wraz z nim pojawił się pierwszy Speedster i pierwsze Turbo), a także 996 (zasłynął nie tylko z dziwnych reflektorów, ale także z tego, że wprowadzono w nim silniki chłodzone cieczą). Bez dwóch zdań z dużą zmianą mieliśmy do czynienia w modelu schodzącym właśnie z rynku, czyli 991, a dokładnie w wersji po modernizacji z 2015 roku (zwanej 911.2). Wtedy Porsche 911 Carrera otrzymało silnik turbodoładowany, który wyparł z oferty jednostkę wolnossącą (poza modelami GT3 i GT3 RS, oczywiście). Więcej mocy, wyższy moment obrotowy i niższe spalanie - zmiana była odczuwalna. I chciałoby się powiedzieć, że skoro poprzedni model przyniósł tyle nowości, jego następca nie powinien być aż tak rewolucyjny. Ale będzie.

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 911 (2019) Porsche 911 (2019)

Oczywiście nie chodzi tutaj o jego wygląd, wszak design modelu ewoluuje drobnymi krokami już od 70 lat. I nie trzeba wcale się wysilać, aby w aucie nowej generacji znaleźć podobieństwo do samochodu z 1948 roku - protoplasty "911", czyli Porsche 356. Tutaj oczywiście spodziewamy się kosmetycznych zmian i takie właśnie można dostrzec na najświeższych zdjęciach, prezentujących ostatnie testy modelu 911 przed wprowadzeniem auta do sprzedaży. Tak, te fotografie opublikowało samo Porsche.

REKLAMA

Porsche 911 (2019) Porsche 911 (2019)

Samochód jest co prawda oklejony w newralgicznych miejscach, tak abyśmy do końca nie poznali wyglądu niektórych detali, ale "kamuflaż" jest na tyle skąpy, że w zasadzie Porsche niewiele uda się jeszcze ukryć. Przód samochodu wygląda... jak w modelu poprzedniej (czyli jeszcze obecnej) generacji. Reflektory są niemal identyczne, przednia szyba i lusterka wypisz wymaluj jak w poprzedniku, natomiast zmiana kształtu wlotów powietrza w zderzaku to - powiedzmy sobie szczerze - żadna rewolucja.

Jednak fani marki zwrócą uwagą na jeden istotny szczegół - kształt maski. Ma ona dwa widoczne przetłoczenia (w ostatnich generacjach, 996, 997 i 991 była całkiem płaska), ale co ważniejsze nie jest już zaokrąglona, ale kanciasta. Można to zauważyć śledząc szpary między maską a zderzakiem. To drobna zmiana, ale od razu przywodzi na myśl model 911 (993) z 1993 roku.

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 911 (2019) Porsche 911 (2019)

Najmniej zmian pojawiło się z boku samochodu. Pojawienie się nowych obręczy kół jest sprawą oczywistą. Ale co ponad to? Drzwi, klamka, linia okien i dachu wyglądają nie nietkniętą, więc wloty i wyloty powietrza "naciągnięte" szerzej na zderzaki z przodu i z tyłu, to największa różnica. Czy wzorem poprzedniej generacji nowy model (czy otrzyma oznaczenie 992? Nie wiadomo) będzie niżej zawieszony? Nie wiadomo, ale obecna generacja ma o 10 mm mniejszy prześwit, od poprzednika, a w opcji wiele zestawów amortyzatorów obniżających o kolejne 10, 20 czy 30 mm. Jest więc pole do popisu.

REKLAMA

Porsche 911 (2019) Porsche 911 (2019)

Uważa się, że inni kierowcy właśnie tył Porsche 911 będą widzieć najczęściej. I dobrze, bo to zdecydowanie największa nowość w nadchodzącym modelu. Samochód, wzorem Cayenne, Macana i Panamery, otrzyma nowe światła z tyłu. Klosze będą przyciemnione i minimalistyczne, a obie lampy połączy wąski diodowy pasek. Tak jest ponoć bardziej nowocześnie. Ale różnic jest znacznie więcej, wystarczy się przypatrzeć.

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 911 (2019) Porsche 911 (2019)

Inaczej wygląda kratownica wlotu powietrza do silnika (węższa, szersza i przedzielona na pół światłami stop), inna jest tylna szyba (kształt jest podobny, ale wydaje się, że tafla szkła będzie ciągnęła się aż do wlotu powietrza). Całkiem nowy jest zderzak, który nie ma już "lekkich" i "smukłych" kształtów, ale jest mocno wydęty i pełen elementów stylistycznych. Inaczej wygląda miejsce montowania tablicy rejestracyjnej, większe są wloty powietrza. A w końcu wydechy - w obecnej generacji Porsche 911 (911.2) w niewielu odmianach było dostępne z czterema końcówkami układu wydechowego, teraz trafią one prawdopodobnie do podstawowej odmiany 911 Carrera. Wygląda na to, że wysuwany spojler z tyłu będzie teraz szerszy.

REKLAMA

Porsche 911 (2019) Porsche 911 (2019)

Tyle o wyglądzie karoserii, a co z wnętrzem? Oficjalnych zdjęć nie udostępniono, ale "przecieki" i zdjęcia zrobione ukradkiem przez przechodniów wskazują na to, że wnętrze 911 w dużym stopniu będzie inspirowane tym z Panamery. Oznacza to montaż większych wyświetlaczy przed oczami i na środku kokpitu, a także dotykowych przycisków (np.do obsługi zawieszenia i wydechu) na tunelu środkowym. Czy obrotomierz pozostanie na środku i będzie analogowy? Oczywiście! Nowy będzie też kształt kierownicy z całkiem inaczej zaprojektowanymi przyciskami.

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 911 (2019) Porsche 911 (2019)

Największą tajemnicą wydaje się mechanika, bo o niej Porsche nic nie wspomina. Ale czy aby na pewno jest to tajemnicą? Wiadomo, że samochód będzie dostępny z napędem na tylne i na wszystkie koła, że większość wersji będzie występować z dwusprzęgłową przekładnią PDK. Pewnie ponownie w ofercie pojawi się 7-biegowa skrzynia mechaniczna (w Carrerze) oraz 6-biegowa (w tzw. odmianach dla purystów, np. GT3 Turing). A silnik? Tutaj też w zasadzie wszystko wiemy. Nie po to trzy lata temu Porsche od podstaw budowało silnik 3.0 biturbo, aby z niego teraz zrezygnować. Dlatego Porsche 911 nowej generacji przede wszystkim będzie wykorzystywało tę jednostkę napędową. Oczywiście trzylitrowy bokser otrzyma upgrade mocy i momentu obrotowego.

REKLAMA

Porsche 911 (2019) Porsche 911 (2019)

Podstawowe wersje Carrera i Carrera S powinny dysponować mocą ok. 385 i 440 KM, a mocniejsze wersje najpewniej będę dysponować o 5-15% wyższą mocą od swoich aktualnych odpowiedników. W sieci (a ponoć także wśród dealerów) krążyła plotka, że nowa generacja Porsche 911 GT3 otrzyma już silnik turbodoładowany. Ale odpowiedź jest inna - Porsche 911 GT3 dalej będzie napędzane przez silnik wolnossący, najpewniej jednostkę 4-litrową. Mogliśmy się tego spodziewać od dawna, bo inżynierowie Porsche nie raz puszczali do nas "oczko", kiedy zadawaliśmy to pytanie. O jakich parametrach mówimy? To wróżenie z fusów, ale najpewniej GT3 będzie miało 520 KM, czyli tyle ile obecnie ma GT3 RS, które w nowej generacji powinno być mocniejsze o 10-20.

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 911 (2019) Porsche 911 (2019)

Mówi się też o dwóch odmianach hybrydowych. I właśnie one będą największą rewolucją w nowej "911". Analogicznie do Panamery wersje te będą nazywać się 911 Carrera 4 E-Hybrid (zapewne o mocy około 500 KM) i 911 Turbo S E-Hybrid (o mocy nawet ponad 600 KM). Mocniejsza wersja zapewni sprint do 100 km/h w mniej niż 3 sekundy! Będę to najpewniej układy napędowe typu plug-in, więc akumulatory będzie można doładowywać z gniazdka, a zmagazynowana energia pozwoli na pokonanie kilkudziesięciu kilometrów przy napędzie jedynie elektrycznym. Porsche jak to Porsche, zrobi wszystko aby nawet hybrydowe 911 prowadziło się jak "911". Ale nie ma się co oszukiwać - samochód będzie z pewnością cięższy od odmian spalinowych.

Prezentacja Porsche 911 nowej generacji będzie miała miejsce podczas salonu samochodowego w Los Angeles, już 27 listopada.

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 488 500 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij