[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Nowe Porsche 911 – premiera ósmej generacji

Oto jest, ósma generacja legendy. Nowe Porsche 911 ujrzało światło dzienne. Jest mocniejsze, szybsze i jeszcze lepsze.

Porsche 911 (992) 2018 Porsche 911 na salonie samochodowym w Los Angeles

Podczas salonu samochodowego w Los Angeles Porsche zaprezentowało nową odsłonę kultowej serii 911. Debiutująca właśnie wersja ma kod 992. Auto z zewnątrz jest – tradycyjnie już – ewolucją poprzednika, natomiast pod karoserią i w kabinie kryją się nowe rozwiązania.

Pod maskę, a raczej pod tylną klapę, trafią głównie turbodoładowane silniki sześciocylindrowe, choć marka pozostaje wierna wolnossącym jednostkom, które tradycyjnie napędzać będą bardziej rasowe odmiany modelu.

Zobacz także: Porsche 911 GT3 RS - pierwsza jazda!

Jeśli chodzi o hybrydy, tu spekulowano, że gama napędów dla nowej 911 obejmie tym razem również warianty hybrydowe typu plug-in – Carrera 4 E-Hybrid oraz Turbo S E-Hybrid. Pojawić się one miały około 2020 roku. Napędzane na cztery koła, dysponujące dużą mocą, przekraczającą w topowej odmianie 600 koni mechanicznych i zdolne rozpędzić się do ponad 320 km/h idealnie uzupełniłyby ofertę, wpasowującą się w obecne trendy.

Jak potwierdził nam jednak August Achleitner, inżynier stojący za stworzeniem nowego Porsche 911, przynajmniej przez cztery najbliższe lata "911" nie będzie hybrydą. Może to i lepiej?

Porsche 911 (992) 2018

Wracając do silników, jakie dostaniemy na początku sprzedaży. Będą to 6-cylindrowe jednostki typu bokser, z turbodoładowaniem, z których wyciśnięto dodatkowe pokłady mocy. Modele 911 S na przykład legitymują się stadem 450 koni mechanicznych, przenoszonych na koła za pośrednictwem nowej 8-stopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów.

Jak podkreśla producent, w nowej generacji 911 kierowcę wspierać będzie jeszcze więcej systemów, jak choćby tryb Porsche Wet do jazdy w deszczu czy system Night Vision Assist z kamera termowizyjną.

REKLAMA

REKLAMA

Podstawowe modele 911 Carrera S i Carrera 4S napędzane będą 450-konnym silnikiem, którego moc wzrosła o 30 KM względem poprzednika. Oba warianty, według zapewnień Porsche, na sprint do „setki” potrzebują mniej niż 4 sekundy – tylnonapędowy model dokładnie 3,7 sekundy, a wersja 4S zaledwie 3,6 sekundy. To o 0,4 sekundy lepiej niż w modelu 991.2.

Ale to nie koniec, bo opcjonalny pakiet Sport Chrono „urwie” kolejne 0,2 sekundy w obu autach. Co do maksymalnej prędkości, ta sięgnie 308 km/h dla Carrery S i 306 km/h dla wersji 4S. Z dziennikarskiego obowiązku wspomnę jeszcze o obiecywanym przez producenta spalaniu – 8,9 l/100 km (S) lub 9,0 l/100 km (4S). Dodam, że mierzone jeszcze wg normy NEDC.

Zobacz także: Porsche 911 Speedster trafi do produkcji!

Przejdźmy do designu auta. Choć producent w komunikacie prasowym mówi o „całkowicie nowym designie nadwozia”, poprzestańmy na stwierdzeniu, że jest to udana ewolucja wyglądu poprzednika.

Designerskie smaczki kończą się tu na nowych lampach przednich z reflektorami Matrix LED i ciekawie rozwiązanym trzecim świetle „stop”, umieszczonym na kratkach tylnej klapy. Dodać można do tego jeszcze chowane, gładkie klamki drzwi oraz przetłoczenie na masce, które nawiązuje do Porsche 911 serii 930.

Porsche 911 992 i 930

Styliści zdecydowali o poszerzeniu auta. Obfite nadkola mieszczą z przodu koła 20-calowe, a z tyłu 21-calowe. Co ciekawe, cała gama dysponuje teraz jednakową szerokością tyłu, natomiast z przodu – wykonana z aluminium – karoseria jest szersza o 4,5 centymetra.

REKLAMA

W kabinie zmian jest więcej. Tym razem postawiono na prostotę i nowoczesność, a inspiracją dla projektantów była 911 z lat 70. ubiegłego stulecia. Zniknął gąszcz przycisków, spotykany wcześniej na tunelu środkowym, za to pojawił się duży centralny wyświetlacz o przekątnej 10,9 cala, a pod nim pięć przycisków zapewniających szybki dostęp do najważniejszych ustawień.

Na koniec systemy bezpieczeństwa, które nowa generacja wynosi na wyższy poziom. Wspomniany wcześniej tryb Wet, dostępny w standardzie, wykrywa obecność wody na jezdni i odpowiednio ustawia układ jezdny i systemy wspierające, ostrzegając przy tym kierowcę o pogorszeniu warunków.

Porsche 911 (992) 2018

Poza tym mamy opcjonalnego asystenta jazdy nocnej z kamerą termowizyjną, hamulec awaryjny reagujący również na ruchome obiekty, adaptacyjny tempomat i wiele innych, o których napiszemy po pierwszych testach nowej 911.

Zobacz też: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Na koniec ceny. W Niemczech model 911 Carrera S kosztuje od 120 tys. euro, a Carrera 4S od niespełna 128 tys. euro. Auta można już zamawiać. Polskie ceny podamy niebawem.

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 488 500 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij