[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.8

Nowe Porsche Cayenne E-Hybrid - hybryda plug-in

Do oferty nowego Porsche Cayenne wchodzi wersja hybrydowa plug-in o nazwie Cayenne E-Hybrid. Oszczędny SUV do "setki" startuje w zaledwie pięć sekund.

Porsche Cayenne E-Hybrid Porsche Cayenne E-Hybrid

Porsche po raz kolejny poszerza gamę swoich hybryd. Nowe Cayenne E-Hybrid ma 3-litrowy silnik V6 o mocy 340 KM, który współpracuje z jednostką elektryczną o mocy 136 KM, generując moc systemową 462 KM. Maksymalny moment obrotowy o wartości 700 Nm dostępny jest tuż powyżej prędkości obrotowej biegu jałowego.

Koncepcja doładowania (tzw. funkcja boost) pochodzi z supersamochodu 918 Spyder. Cayenne z hybrydowym napędem plug-in przyspiesza jak niejedno sportowe auto - od 0 do 100 km/h w zaledwie 5 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi 253 km/h.

REKLAMA

REKLAMA

Porsche Cayenne E-Hybrid Porsche Cayenne E-Hybrid

W trybie całkowicie elektrycznym Porsche Cayenne E-Hybrid może pokonać do 44 km i rozpędzić się do prędkości 135 km/h. Średnie zużycie na 100 km w cyklu NEDC, zależnie od rodzaju zastosowanego ogumienia, wynosi 3,2-3,4 l paliwa oraz 20,6-20,9 kWh energii.

Równolegle do premiery Cayenne E-Hybrid Porsche poszerza ofertę wyposażenia zwiększającego komfort oraz systemów wspomagających dla całej gamy Cayenne o dodatkowe opcje, takie jak wyświetlacz head-up, fotele z masażem czy 22-calowe obręcze z lekkich stopów.

REKLAMA

Porsche Cayenne E-Hybrid Porsche Cayenne E-Hybrid

W nowym Cayenne E-Hybrid znacznie zwiększono pojemność akumulatora – a co za tym idzie, także zasięg w trybie elektrycznym i rezerwy dla funkcji boost. W porównaniu z poprzednikiem pojemność baterii wzrosła z 10,8 do 14,1 kWh, czyli o około 30 proc.

Chłodzony cieczą akumulator, przechowywany pod podłogą tylnej części pojazdu, składa się z ośmiu modułów ogniw. Naładowanie go z gniazdka 230 V (10 A) zajmuje 7,8 godziny. Jeśli zamiast standardowej ładowarki 3,6 kW zastosowana zostanie opcjonalna, pokładowa ładowarka o mocy 7,2 kW, ładowanie z gniazdka 230 V (32 A) potrwa jedynie 2,3 godziny.

REKLAMA

REKLAMA

Porsche Cayenne E-Hybrid Porsche Cayenne E-Hybrid

Dzięki systemowi Porsche Traction Management (PTM) nowe Cayenne E-Hybrid dysponuje aktywnym napędem na wszystkie koła, wykorzystującym elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe. Standardowe wyposażenie obejmuje zawieszenie Porsche Active Suspension Managing (PASM), a na życzenie dostępny jest elektryczny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) oraz hak holowniczy dla przyczep o masie do 3,5 tony. 

Nowe Cayenne E-Hybrid jest już dostępne w Niemczech, w cenie od 89 822 euro (z uwzględnieniem podatku VAT i lokalnej specyfikacji). Na europejskim rynku model zadebiutuje pod koniec maja.

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 361 330 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij