Nowe Porsche Cayenne z rekordem Nordschleife

Nowy wariant Porsche Cayenne jeszcze przed wprowadzeniem na rynek pokonał okrążenie Północnej Pętli toru Nurburgring w rekordowym czasie w kategorii SUV-ów.

Porsche Cayenne z rekordem Nordschleife fot. materiały prasowe
Porsche Cayenne z rekordem Nordschleife
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 380 000 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Kierowca testowy Lars Kern, za kierownicą subtelnie zakamuflowanego, seryjnego egzemplarza nowego Porsche Cayenne, potrzebował zaledwie 7:38,925 min, by pokonać pełne, liczące 20,832 km długości okrążenie legendarnej Północnej Pętli toru Nürburgring. Czas ten został poświadczony przez notariusza i w oficjalnych rankingach Nürburgring GmbH widnieje teraz jako nowy rekord w kategorii „SUV, samochód terenowy, van, pick-up”.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

– Siedząc za kierownicą tego Cayenne, na pierwszych metrach północnej pętli Nordschleife masz ochotę zawrócić, wysiąść i upewnić się, czy naprawdę siedzisz w przestronnym SUV-ie. Jego precyzja prowadzenia i stoicko stabilna tylna oś dały mi mnóstwo pewności siebie w sekcji Hatzenbach – powiedział o swoim rekordowym przejeździe Lars Kern, który przez długi okres towarzyszył rozwojowi samochodu. – Zmiana kierunku jazdy w szybkich zakrętach, takich jak Hohe Acht i Eiskurve, odbywa się tu z prędkością błyskawicy – bez kołysania czy tendencji do podsterowności. Nawet na tym technicznym odcinku Cayenne w całości „należy” do kierowcy i daje się łatwo kontrolować – stwierdził kierowca testowo-rozwojowy.

– Na obu wierzchołkach Pflanzgarten – I i II – koła zwykle odrywają się od ziemi, ale za kierownicą tego Cayenne odcinki te wydawały się gładkie i spokojne. Skok kół jest duży, a nadwozie trzyma się pionu i pozostaje pod kontrolą. Także układ napędowy robi naprawdę mocne wrażenie. Zapewnia moc w każdej sytuacji, a skrzynia perfekcyjnie dobiera biegi – podsumował Lars Kern.

Kierowca rozpoczął swoje szybkie okrążenie północnej pętli 14 czerwca 2021 r. o godzinie 11:31, przy temperaturze zewnętrznej wynoszącej 23 stopnie Celsjusza. Temperatura toru sięgała 46 stopni Celsjusza. Kierowca przekroczył linię mety 7:38,925 min później. Aby zapewnić mu odpowiedni poziom ochrony, bijący rekord egzemplarz Cayenne został wyposażony w wyścigowy fotel oraz w klatkę bezpieczeństwa. Notariusz potwierdził nie tylko czas przejazdu, ale i seryjny status wciąż lekko zakamuflowanego SUV-a, który już wkrótce będzie świętował swój globalny debiut. Rekordowe okrążenie Cayenne pokonało na oponach o wysokich osiągach Pirelli P Zero Corsa (22 cale). Zostały one opracowane specjalnie dla nowego wariantu i będą montowane w nim w standardzie.

Nie znamy jeszcze ani nazwy testowanego wariantu, ani też dokładnych parametrów jego mocy i osiągów. Mówi się, że do napędu posłuży 4-litrowy silnik V8 o mocy przeszło 630 KM.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA