[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
2.0

Nowe Renault Zoe z większym zasięgiem

Renault Zoe to prawdziwy bestseller wśród aut elektrycznych. Teraz do gry wchodzi jego mocno odświeżona wersja, z większą baterią i zasięgiem.

Renault Zoe 2019 Renault Zoe 2019
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 133 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Renault ZOE to po Nissanie Leaf najchętniej kupowany samochód elektryczny 2018 roku w Europie, wciąż okupujący najwyższe pozycje rankingów sprzedaży. Dotychczas jednak konkurencja była niewielka, co w najbliższym czasie mocno się zmieni.

Rywale w końcu obudzili się z letargu, a premiery elektrycznych wersji znanych od lat modeli mają miejsce niemal co chwilę. Wspomnieć można o pokazanej niedawno Skodzie Citigo-e iV i jej bliźniaku Seacie Mii Electric. Pojawiła się elektryczna odmiana Opla Corsy-e czy Peugeota e-208. A będzie ich jeszcze więcej.

Renault wykonało zatem całkiem zrozumiały ruch wyprzedzający, prezentując mocno zmienioną wersję modelu Zoe. Chciałoby się powiedzieć, że czas najwyższy. Ten znany obecnie debiutował bowiem w 2012 roku, cztery lata później przechodząc większy face lifting.

Zobacz także: nowy Opel Corsa, z napędem elektrycznym

REKLAMA

REKLAMA

Renault Zoe 2019 Renault Zoe 2019

Renault Zoe – wygląd

Patrząc wyłącznie na nadwozie nowego Renault Zoe, nie mając przed oczami starego modelu, można by pokusić się o stwierdzenie, że to ten sam pojazd. Stylistyka elektrycznego „malucha” jest ewolucją tego, co znamy od paru lat, ale też nie ma co zmieniać tego, co wciąż wygląda dobrze, jak na obecne standardy.

Przeprojektowano nieco maskę, dodano szerszy przedni zderzak i chromowane obramowanie grilla oraz LED-owych świateł przeciwmgielnych. W standardzie montowane są opracowane na nowo reflektory LED.

Z tyłu również mamy do czynienia z raczej kosmetycznymi, ale zauważalnymi zmianami. Większe i bardziej wyraziste są tylne lampy LED. Diodowe są także boczne lusterka, umieszczone w obudowach lusterek, a na koła trafiły obręcze kół o nowych wzorach, w rozmiarach od 15 do 17 cali.

Sporo zmian zaszło z kolei w kabinie samochodu, gdzie zastosowano lepsze, bardziej miękkie tworzywa. Ogólny design mocno przypomina ten z nowego Renault Clio. W oczy rzuca się nowy, 10-calowy ekran wirtualnych zegarów, będący standardem wszystkich wersji. Z kolei na środku deski rozdzielczej umieszczono dotykowy wyświetlacz systemu informacyjno-rozrywkowego, mający przekątną 9,3 cala.

We wszystkich wersjach znajdzie się teraz także LED-owe oświetlenie ambientowe, a na konsoli środkowej wygospodarowano miejsce na dwa kubki i indukcyjną ładowarkę do smartfona. Co więcej, urządzenia mobilne mogą być teraz wygodnie ładowane również przez pasażerów tylnej kanapy, gdzie znalazły się dwa gniazda USB.

Zobacz także: Ferrari SF90 Stradale - hybrydowe hiperauto

REKLAMA

Renault Zoe 2019 Renault Zoe 2019

Renault Zoe – napęd

Początkowo Renault ZOE miało montowany nieduży akumulator o pojemności 22 kWh. Później zastąpiono go baterią o pojemności 41 kWh, znaną z wersji Z.E. 40. Teraz producent poszedł o kolejny krok dalej, zmuszony działaniami konkurencji i rosnącymi oczekiwaniami potencjalnych klientów.

W nowym Renault Zoe znajdziemy jeszcze większy, 52-kWh akumulator, zasilający wersję Z.E. 50. Dzięki zapasowi prądu, na jednym ładowaniu pokonać można będzie do 390 kilometrów, według normy WLTP. To o 20 proc. więcej niż dotychczas.

Uzupełnienie zapasu prądu w baterii odbywa się za pomocą jednego z dwóch gniazd, które umieszczono z przodu, pod logo Renault. Pełne naładowanie z wykorzystaniem wallboxa o mocy 7 kW trwa niecałe 9,5 godziny. Z kolei po ośmiu godzinach ładowania prądu powinno wystarczyć na 306-kilometrową podróż.

Idąc dalej, wykorzystanie szybkiej ładowarki o mocy 22 kW, pozwoli w jedną godzinę uzupełnić zapas prądu na 126 kilometrów, a 50-kW ładowanie prądem stałym w pół godziny zapewni zasięg 145 kilometrów.

Zobacz także: pierwsza elektryczna Skoda już jest!

REKLAMA

REKLAMA

Renault Zoe 2019 Renault Zoe 2019

Nowe Renault ZOE napędzać będzie silnik elektryczny o mocy 134 KM, generujący stały moment obrotowy o wartości 245 Nm. Takie parametry pozwolą wystartować od 0 do 100 km/h w czasie mniej niż 10 sekund, osiągając maksymalną prędkość 140 km/h.

Lepiej o możliwościach mocniejszej wersji powie czas rozpędzenia od 80 do 120 km/h, który wynosi 7,7 sekundy. To o 2,2 sekundy mniej niż w 107-konnym modelu o momencie obrotowym 220 Nm, który będzie oferowany równolegle z mocniejszym silnikiem.

Nazywany przez producenta trzecią generacją Renault Zoe (trzecia, jeśli liczyć gruntowny face lifting z 2016 roku jako całkiem nowy model) pojawi się w salonach sprzedaży jesienią tego roku. Szacuje się, że cena bazowej wersji wyniesie w Polsce około 155-160 tys. złotych, ale na potwierdzenie musimy chwilę zaczekać.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij