REKLAMA

Nowe Volvo XC90

Aż dwanaście lat trwał żywot rynkowy pierwszej generacji flagowego SUV-a szwedzkiej marki. To dużo, zważywszy, iż konkurenci wprowadzają swoje nowości ze zdecydowanie większą częstotliwością. Wiekowe XC90 w końcu jednak doczekało się następcy...

Nowe Volvo XC90 Nowe Volvo XC90 oficjalnie zadebiutuje na wystawie w Paryżu, a do sprzedaży trafi na początku przyszłego roku.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 311 700 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Wbrew obecnym trendom, Volvo aż do wczorajszej prezentacji modelu w Sztokholmie utrzymało w tajemnicy wygląd nowego XC90. Zaskoczenia wielkiego może nie ma - auto nie zrywa drastycznie z designem swojego poprzednika, dodając wiele nowoczesnych detali. Przede wszystkim nowe XC90 ma dłuższą maskę silnika, ostrzejsze i nieco masywniejsze kształty. Charakterystycznymi elementami będą większa atrapa chłodnicy z większym logo marki oraz przednie światła z "położoną" literką "T".

Auto powstało na nowej modułowej płycie podłogowej SPA (Scalable Platform Architecture), która dzięki swojej elastyczności niebawem będzie wykorzystywana również do produkcji kolejnych nowych modeli Volvo.

REKLAMA

Wnętrze nowego XC90 w końcu ma nam mówić, że znajdujemy się w aucie z segmentu premium. Zgodnie z zapowiedziami Szwedów, będzie najbardziej luksusowe spośród wszystkich oferowanych do tej pory modeli. Stąd użyte materiały z najwyższej półki - skóra, drewno, a nawet szkło kryształowe, z którego wykonana została m.in. gałka dźwigni zmiany biegów.

Centrum dowodzenia stanowi duży ekran dotykowy na środkowej konsoli. Dzięki temu, że za jego pośrednictwem będziemy obsługiwać większość urządzeń pokładowych, z konsoli zniknęło sporo przełączników. Oczywiście system multimedialny, co już staje się powoli standardem, będzie mógł być połączony np. z naszym smartfonem i będzie oferował różne aplikacje.

Volvo XC90 będzie dostępne również w wersji siedmiomiejscowej, przy czym nawet w takiej konfiguracji w ostatnim rzędzie siedzeń, jak i w bagażniku ma być przyzwoita ilość miejsca. Fotele w drugim rzędzie będzie można niezależnie przesuwać, pochylać czy składać, dzięki czemu wnętrze będzie oferowało liczne możliwości konfiguracyjne.

W momencie debiutu rynkowego do wyboru będą dwie wersje wysokoprężne i dwie benzynowe oraz hybryda. Gamę diesli rozpoczyna wersja D4 z dwulitrową jednostką o mocy 190 KM i momencie 400 Nm, której średnie spalanie ma wynosić ok. 5 l/100 km. O litr więcej zużywać będzie również dwulitrowy silnik twinturbo w wersji D5, który rozwija moc 225 KM i dysponuje momentem w wysokości 470 Nm.

Podstawowym silnikiem benzynowym (wersja T5) będzie turbodoładowana jednostka o pojemności dwóch litrów i mocy 254 KM (350 Nm). W wariancie T6 pod maską znajdziemy 320-konny motor z maksymalnym momentem na poziomie 400 Nm.

Najciekawiej prezentuje się najmocniejsza w tej stawce wersja hybrydowa typu plug-in, która oznaczana będzie symbolem T8. Koła przedniej osi napędzane będą podwójnie doładowanym silnikiem znanym z wersji T6, na tylnej osi zaś pracować będzie silnik elektryczny generujący moc 80 KM. Cały układ dysponuje mocą 400 KM i maksymalnym momentem 640 Nm. W tej wersji Volvo XC90 możliwa będzie jazda w trybie elektrycznym - bez emisji spalin będzie można pokonać dystans do 40 kilometrów.

Po raz pierwszy dla szerokiej publiczności Volvo XC90 zostanie pokazane podczas październikowej wystawy w Paryżu. Sprzedaż flagowego SUV-a ze Szwecji ruszy na dobre na początku przyszłego roku, w tym jeszcze na rynek trafi limitowana seria First Edition.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA