Nowe elektryczne Renault Kangoo wchodzi do gry

Renault Kangoo Van E-Tech to elektryczna wersja nowej generacji popularnego samochodu dostawczego. Producent zapowiada zasięg do 300 km na jednym ładowaniu.

Renault Kangoo Van E-Tech Elektryczne fot. materiały prasowe
Renault Kangoo Van E-Tech Elektryczne

Renault Kangoo z napędem elektrycznym to nie nowość, bowiem dostawczak z takim silnikiem debiutował już w roku 2011 jako Kangoo Z.E. i zdobył blisko 70 tys. klientów. Teraz jednak na rynek wjeżdża najnowsza generacja, z podzespołami nieporównywalnie lepszymi niż u poprzednika. Oficjalna odsłona jeszcze przed nami, bo publicznie nowe Kangoo Van E-Tech zaprezentowane zostanie 16 listopada na targach Solutrans w Lyonie, ale już teraz znamy sporo szczegółów.

Renault Kangoo Van E-Tech – napęd i zasięg

Renault Kangoo Van E-Tech Elektrycznefot. materiały prasowe
Renault Kangoo Van E-Tech Elektryczne

Nowe Kangoo Van E-Tech Elektryczne jest wyposażone w znany z innych modeli koncernu silnik o mocy 90 kW, rozwijający moment obrotowy 245 Nm. To parametry, które pozwalają na płynną i w miarę dynamiczną jazdę. Dodatkowo, tryb Eco, zalecany przy niewielkim obciążeniu pojazdu, ogranicza moc i prędkość maksymalną, zapewniając w zamian większy zasięg.

Skoro przy zasięgu jesteśmy, producent podaje, że zastosowanie nowego akumulatora litowo-jonowego, który gromadzi 45 kWh energii, nowe Kangoo Van E-Tech może pokonać do do 300 km w cyklu WLTP. Jest to dystans pozwalający użytkownikom małych furgonów na spokojne planowanie większości codziennych przejazdów w celach zawodowych. Dodajmy, co istotne dla osób wykorzystujących dostawcze samochody na co dzień, że akumulator umieszczony pod podłogą nie pomniejsza pojemności użytkowej przedziału ładunkowego.

Renault Kangoo Van E-Tech Elektrycznefot. materiały prasowe
Renault Kangoo Van E-Tech Elektryczne

Wracając do napędu. Kierowca ma do wyboru trzy tryby odzyskiwania energii podczas hamowania:

  • Sailing (kontrolka B1), który jest trybem ograniczonego odzyskiwania energii, do jazdy na autostradach i trasach szybkiego ruchu;
  • Drive (B2) – to domyślny tryb odzyskiwania energii do wszechstronnego użytkowania. Przy puszczeniu pedału gazu daje podobne odczucie hamowania, jak w samochodzie z silnikiem spalinowym;
  • Brake (B3), będący trybem maksymalnego odzyskiwania energii, do wykorzystania w korkach lub na trasach w terenie górzystym (efekt hamowania silnikiem).

Dodajmy, że w nowym Kangoo Van E-Tech klasyczny, hydrauliczny układ hamulcowy jest wspomagany przez ARBS (Adaptative Regenerative Brake System), który odzyskuje maksymalną możliwą ilość energii, niezależnie od wybranego trybu hamowania. W sumie, różne kombinacje trybów działania napędu i hamowania, zapewniają kierowcy wybór sześciu odmiennych trybów jazdy, wpływających na zasięg. Informacje o wybranym trybie jazdy, zarządzaniu energią elektryczną oraz o działaniu systemów wspomagania prowadzenia mogą być zgrupowane na opcjonalnym 10-calowym, kolorowym ekranie na tablicy rozdzielczej.

REKLAMA

Renault Kangoo Van E-Tech – ładowanie

Renault Kangoo Van E-Tech Elektrycznefot. materiały prasowe
Renault Kangoo Van E-Tech Elektryczne

W celu naładowania akumulatora Kangoo Van E-Tech oferuje wybór trzech rodzajów ładowarek. W standardzie samochód jest wyposażony w ładowarkę trójfazową Cameleon o mocy 11 kW, przystosowaną do wszelkich rodzajów ładowania w warunkach domowych. W opcji dostępne są ładowarka Cameleon 22 kW (AC) do przyspieszonego ładowania ze stacji publicznych oraz ładowarka szybkiego ładowania o mocy 80 kW (DC) na prąd stały, pozwalająca na odzyskanie 170 km zasięgu (w cyklu WLTP) w ciągu 30 minut. W przypadku dwóch ostatnich ładowarek akumulator jest wyposażony w układ chłodzenia cieczą.

Po podłączeniu do Wallboxa 11 kW akumulator Kangoo Van E-Tech z energią na poziomie 15 proc. naładuje się do 100 proc. pojemności w ciągu 3 godzin i 50 minut. W przypadku Wallboxa 7,4 kW będzie potrzebował na to niespełna 6 godzin.

Ale to nie koniec. Jak podaje producent, dla zapewnienia jak największego zasięgu o każdej porze roku, nowe Kangoo Van E-Tech Elektryczne jest wyposażone w system automatycznej klimatyzacji z pompą ciepła. Urządzenie współpracujące z ładowarką 22 kW pozwala na odzyskiwanie ciepła z otoczenia do ogrzewania kabiny, bez potrzeby korzystania z pobierającej prąd grzałki. Wydajność pompy ciepła jest optymalna przy temperaturze zewnętrznej od -15°C do +15°C, czyli w przedziale temperatur panujących w sezonie zimowym w większości krajów europejskich. Ponadto elektryczne Kangoo opcjonalnie może zostać wyposażone w podgrzewane: przednią szybę, przednie fotele oraz kierownicę.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Renault Kangoo Van E-Tech – walory użytkowe

Renault Kangoo Van E-Tech Elektrycznefot. materiały prasowe
Renault Kangoo Van E-Tech Elektryczne

Nie możemy zapomnieć, że poza napędem, Kangoo Van E-Tech jest samochodem dostawczym. Dlatego został wyposażony w ułatwiające korzystanie z niego rozwiązania, znane z wersji z silnikiem spalinowym. W tym pomysłowy system „Open Sezame by Renault”, zapewniający najszerszy na rynku otwór boczny, wynoszący 1,45 m, a także składaną półkę podsufitową Easy Inside Rack.

Oprócz tego na pokładzie znaleźć możemy m.in.:

  • system multimedialny Renault Easy Link z 8-calowym ekranem,
  • kartę hands-free,
  • automatyczny hamulec postojowy,
  • trzy fotele przednie ze składanym środkowym oparciem tworzącym mobilne biuro,
  • blisko 60 litrów schowków w kabinie, w tym szufladę Renault Easy Life.

Nowe Kangoo Van E-Tech Elektryczne ma poza tym takie parametry ładowności, jak jego odpowiednik z silnikiem spalinowym:

  • pojemność przedziału ładunkowego do 3,9 m3 (4,9 m3 w wersji przedłużonej, dostępnej w późniejszym terminie),
  • 600 kg ładowności (800 kg w wersji przedłużonej),
  • możliwość holowania przyczepy o masie 1500 kg.

Nowe Kangoo Van E-Tech Elektryczne pojawi się w sprzedaży w Europie na wiosnę 2022 roku.

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA