Orange Power to typowy lakier metalizowany, ale pozostałe dwa to innowacyjne nowości, wyróżniające się na tle innych. Pozostawiają matowe, aksamitne wykończenie i silnie reagują na zmiany oświetlenia. To tworzy bardzo ciekawy efekt wizualny, który rzuca się w oczy.
Oba lakiery są łatwiejsze w utrzymaniu i tańsze niż tradycyjne matowe, których pielęgnacja jest trudna, a koszt kolorów matowych może wynosić nawet 30 tys. zł. Można zatem uznać, że kolory Ice Grey i Ice Silver w Peugeocie są tzw. półmatami.
Nowe odcienie francuskiej marki są chronione międzynarodowym patentem. Auta maluje się w zakładzie w Poissy. Ich wprowadzenie do produkcji przemysłowej trwało blisko 4 lata. Cała nowość w tkwi w składzie i nakładaniu wierzchniej warstwy lakieru bezbarwnego. Zawierają one składniki strukturalne oraz drobne cząstki krzemionki i mikrokulki poliamidu. Cząstki krzemu zatopione w żywicy zapewniają matowe wykończenie i ziarnistą fakturę, a także wytrzymałość, a mikrokulki poliamidu nadają charakterystyczną strukturę.
W Europie takie lakiery kosztują ok. 800 euro.
Źródło: Peugeot
Komentarze
auto motor i sport, 2015-04-07 11:10:22
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?