Nowe logo Renault

Renault jest kolejną w ostatnim czasie marką, która odświeża swoje logo. Nowy znak marki jest uproszczony, ale zachowany został kształt rombu.

Renault 5 Prototype fot. materiały prasowe
Renault 5 Prototype
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 49 692 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Niedawno swoje logo zmienił Peugeot. Wcześniej zrobili to też inni, jak Nissan, Volkswagen czy Kia. Przyszedł teraz czas na Renault.

REKLAMA

Kto, widząc kształt rombu, nie ma od razu skojarzenia z Renault? Nie bez powodu. Ta figura geometryczna widnieje w logo marki od 1925 roku. I jak widać, nie ma mowy o zmianie. Podczas prezentacji planu Renaulution, za Lucą de Meo, dyrektorem generalnym grupy, a także na grillu Renault 5 Prototype pojawiło się nowe logo Renault. Od tamtej chwili nowa wersja znaku jest stopniowo wdrażana. Widać ją było w nowej kampanii reklamowej ZOE i na profilach marki w mediach społecznościowych.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Romb jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych kształtów na świecie i w branży samochodowej. To prosty, mocny i niezwykle charakterystyczny znak. Wyzwanie polegało na tym, jak go odnowić i nadać mu nowy sens oraz wyrazić nowe, współczesne wartości marki, która wybiega w przyszłość – powiedział Gilles Vidal, dyrektor designu Renault.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Nowe logo, z nawiązaniem do historii

W ciągu swojej historii marka Renault wielokrotnie zmieniała identyfikację wizualną. Ale jedna rzecz pozostała niezmienna od 1925 roku – romb, który jest podstawowym elementem logo. Natychmiast rozpoznawalny, stał się symbolem marki. Sięgnął po niego Louis Renault. Kanciasta figura geometryczna idealnie pasowała do ówczesnych masek w kształcie daszka. Od tamtej chwili znak przeszedł już osiem zmian, a licząc ostatnią, nawet dziewięć.

Ostatnia wersja logo powstała w 1992 roku i choć w 2015 r. została lekko zmieniona, widać po niej upływ lat. Od 2019 roku trwały prace nad nową wersją. Jak powiedział Gilles Vidal, miało to być logo nowoczesnej, globalnej marki, dostosowane do różnych kanałów, zwłaszcza cyfrowych.

Pokazane niedawno logo jest bardziej nowoczesne i dynamiczne, ale wnikliwi obserwatorzy zauważą czerpanie inspiracji ze znaczka obowiązującego od roku 1972. Renault już nawet kilkakrotnie wykorzystało kreskę w swoim kultowym znaku. Było to w 1946, 1959 i właśnie w 1972 roku.

Renault - historia logofot. materiały prasowe
Renault - historia logo

Zmienione, zdecydowanie nowoczesne logo wpisuje się w nowe czasy i doskonale oddaje „nową falę zmian” w Renault – mówi Gilles Vidal. W naturalny sposób zostało więc pokazane po raz pierwszy podczas prezentacji planu strategicznego Renaulution i pojawiło się na grillu Renault 5 Prototype. Ciepłe przyjęcie, z jakim się spotkało, przekonało kierownictwo marki do oficjalnego wprowadzenia nowego logo.

Po raz pierwszy użyliśmy nowego logo w Renault 5 Prototype. Był to dla nas wymarzony obiekt do eksperymentów. Wobec entuzjazmu i bardzo pozytywnych opinii zdecydowaliśmy się na jego wprowadzenie – mówi Gilles Vidal.

Nowe logo będzie stopniowo wprowadzane w samochodach Renault. Po raz pierwszy zobaczymy je w modelach wprowadzanych w przyszłym roku. Do 2024 roku nowy znak pojawi się w całej gamie Renault – mówi Gilles Vidal.

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA