REKLAMA

Nowe silniki Volkswagena

Volkswagen chwali się nowymi silnikami. Jeden ma być najoszczędniejszy w swojej klasie, a z drugiego wyciśnięto aż 272 KM z jednego litra pojemności. Oto nowości silnikowe VW.

Nowe Silniki VW
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 39 590 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Podczas Vienna Motor Symposium marka z Wolfsburga zaprezentowała dwie nowe jednostki napędowe. Pierwsza z nich to dobrze znana 6-litrowa W12, stosowana dziś w Bentley'u Continental i Audi A8 (kiedyś również w VW Pheatonie). Jednak to mocno zmodyfikowana konstrukcja, która (jak chwali się Volkswagen) ma być najoszczędniejszą 12-cylindrową jednostką w segmencie aut luksusowych. To dzięki systemowi odłączania cylindrów, start/stop oraz wielopunktowemu wtryskowi TSI (TMPI w nomenklaturze Bentley'a).

Auta z tym silnikiem mają być także wyposażone w specjalną pompę oleju, która ma sprawdzać się podczas jazdy off-roadowej. Dodatkowym wyposażeniem ma być też elektromagnetyczne zawieszenie, które będzie wybierało nierówności drogi w sposób nieodczuwalny dla pasażerów. 6.0 TSI W12 ma osiągać 608 KM i aż 900 Nm. Niezależnie od samochodu, silnik pozwoli rozpędzić się do setki w czasie poniżej 4 sekund.

REKLAMA

Nowe Silniki VW

Przeciwnością dużego 6-litrowego motoru ma być, malutki, ale hardcorowy silnik z trzema cylindrami 1.0 TSI o mocy - uwaga - 272 koni mechanicznych i 270 Nm. Konstrukcja bazuje na dostępnej jednostce w Polo, ale dzięki turbinie mono-scroll i systemowi e-booster udało się osiągnąć tak ekstremalny rezultat. Tę technologię zapożyczono z Polo WRC.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA