BMW zademonstrowało na targach Consumer Electronics Show w Las Vegas model i3 z dwoma innowacyjnymi systemami. Pierwszy obserwuje teren w obrębie 360o wokół auta i wykrywa potencjalne zagrożenia. Cztery laserowe skanery, nagrywają otoczenie i pomagają wykryć niebezpieczeństwo. Są też przydatne przy drugim systemie.
Remote Valet Parking Assistant, tak nazywa się drugi asystent, ułatwia, a w zasadzie wyręcza kierowcę podczas parkowania na parkingu wielopoziomowym. Lasery skanują kolumny, inne samochody i ewentualne przeszkody, wyszukują wolne miejsce i system parkuje w wyznaczonym miejscu.

To nie wszystko. Kierowca za pomocą Smartwatcha może zlecić autu znalezienie miejsca parkingowego i już udać się do biura lub sklepu. Beemka zaparkuje sama, a kierowca może być spokojny, że auto się nie rozbije. Samochód sam się zamyka i grzecznie czeka na wezwanie kierowcy. Godzinę wyjazdu można zaprogramować wcześniej w Smartwatchu albo głosowo przywołań i-trójkę. Jak psa.

Przez laserowe czujniki, system BMW jest bardziej precyzyjny niż GPS, który w zamkniętych parkingach może nie mieć zasięgu.