[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Nowe testy Euro NCAP – zero gwiazdek Pandy, jedna Wranglera

Organizacja Euro NCAP przeprowadziła testy zderzeniowe ośmiu modeli samochodów. Wyniki są zaskakujące.

Fiat Panda w teście Euro NCAP Fiat Panda w teście Euro NCAP, fot. Euro NCAP

W najnowszej edycji testów zderzeniowych organizacji Euro NCAP badaniom poddanych zostało osiem modeli aut. W większości są to nowe konstrukcje, ale w przypadku Fiata Pandy mówimy jedynie o face liftingu samochodu zaprezentowanego pierwszy raz w 2011 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie.

Wśród testowanych modeli znalazły się, w kolejności alfabetycznej:

  • Audi Q3
  • BMW X5
  • Fiat Panda
  • Hyundai Santa Fe
  • Jaguar I-Pace
  • Jeep Wrangler
  • Peugeot 508
  • Volvo V60

Sześć na osiem samochodów otrzymało łączną ocenę pięciu gwiazdek na pięć możliwych. Wśród modeli ocenionych przez Euro NCAP jako bardzo bezpieczne, znalazły się Audi Q3, BMW X5, Hyundai Santa Fe, Jaguar I-Pace, Peugeot 508 oraz Volvo V60. Co z pozostałymi dwoma?

REKLAMA

REKLAMA

Fiat Panda i zero gwiazdek

No właśnie. Otóż w przypadku Fiata Pandy wynik wyniósł... zero gwiazdek. Czy to w ogóle możliwe? Dodajmy w tym miejscu, że model ten testowany był w roku premiery, czyli w 2011 i otrzymał wówczas ocenę 4 gwiazdek na pięć możliwych. Co się zatem stało, że z całkiem porządnego auta, po raptem kilku latach produkcji, został samochód, do którego strach wsiadać?

Zacznijmy od tego, że to nie jest tak. Fiat Panda w roku 2018 nie oferuje mniej, niż siedem lat temu. Oferuje praktycznie tyle samo. Tylko że zmieniły się zasady testowania samochodów przez Euro NCAP, które z roku na rok stawiają producentom większe wymagania. Co więcej, dużą wagę przywiązuje się teraz do wyposażenia pojazdu w systemy bezpieczeństwa, których w budżetowym aucie miejskim brak.

Przypomina nam się w tym miejscu sytuacja z testowanym w zeszłym roku Fiatem Punto, którego konstrukcja sięga aż 2005 roku. Przebadany wedle nowych zasad hatchback segmentu B również nie zasłużył na ani jedną gwiazdkę, a więcej o tym pisaliśmy w osobnym materiale.

REKLAMA

Jedna gwiazdka Jeepa Wranglera

No dobrze, zostawmy teraz Pandę i przejdźmy do Jeepa Wranglera. To nowy model terenowego mistrza bezdroży. Mimo pancernej budowy i użyteczności w trudnym terenie, Wrangler otrzymał od Euro NCAP zaledwie jedną gwiazdkę!

Okazuje się, że w największym stopniu Jeepa Wranglera zgubił brak niektórych systemów bezpieczeństwa, jak automatycznego hamulca awaryjnego czy asystenta pasa ruchu. Nieco punktów Jeep potracił też w innych kategoriach – ochrona pieszych to zaledwie 49 procent. Patrząc na pionowy, wysoki przód auta, nie dziwi że piesi mają marne szanse w zderzeniu z kolosem.

Zobacz także: Euro NCAP wykryło podejrzane oznaczenie części

W dalszej części prezentujemy wyniki poszczególnych modeli, w kolejności alfabetycznej.

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q3

  • ocena łączna (gwiazdki): 5
  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 95%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86%
    ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 76%
  • ocena systemów bezpieczeństwa: 85%

BMW X5

  • ocena łączna (gwiazdki): 5
  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86%
  • ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 75%
  • ocena systemów bezpieczeństwa: 75%

Fiat Panda

  • ocena łączna (gwiazdki): 0
  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 45%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 16%
  • ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 47%
  • ocena systemów bezpieczeństwa: 7%

Fiat Panda obecnej generacji był już testowany przez Euro NCAP (pod koniec roku 2011). Jak na ówczesne standardy model włoskiej marki uzyskał ocenę łączną na poziomie czterech gwiazdek z pięciu możliwych.

REKLAMA

Hyundai Santa Fe

  • ocena łączna (gwiazdki): 5
  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 88%
  • ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 67%
  • ocena systemów bezpieczeństwa: 76%

Jaguar I-Pace

  • ocena łączna (gwiazdki): 5
  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81%
  • ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 73%
  • ocena systemów bezpieczeństwa: 81%

Jeep Wrangler

  • ocena łączna (gwiazdki): 1
  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 50%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 69%
  • ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 49%
  • ocena systemów bezpieczeństwa: 32%



Peugeot 508

  • ocena łączna (gwiazdki): 5
  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86%
  • ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 71%
  • ocena systemów bezpieczeństwa: 79%



Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Volvo S60/V60

  • ocena łączna (gwiazdki): 5
  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84%
  • ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 74%
  • ocena systemów bezpieczeństwa: 76%

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij