Dwa nowe SUV-y zostały poddane rygorystycznym testom zderzeniowym, w których sprawdzane jest bezpieczeństwo zarówno kierowcy i pasażerów, pieszych, jak i wyposażenie i działanie systemów bezpieczeństwa.
W przypadku Range Rovera Evoque wynik to pięć gwiazdek i solidne rezultaty w poszczególnych kategoriach, z wyróżniającym się poziomem ochrony dorosłych pasażerów. Z kolei Citroen C5 Aircross z seryjnym wyposażeniem otrzymał cztery gwiazdki na pięć możliwych i dopiero wersja doposażona w pakiet bezpieczeństwa zgarnęła komplet punktów.
Range Rover Evoque w teście Euro NCAP
Eksperci Euro NCAP byli pod wrażeniem wyników Range Rovera Evoque. Zwrócili szczególnie uwagę na postęp, jaki dokonał się w tym modelu w kwestii ochrony tzw. niechronionych uczestników ruchu, a więc pieszych czy rowerzystów.
Zastosowanie aktywnej maski, minimalizującej obrażenia pieszego w wyniku potrącenia czy też sprawnie działający system awaryjnego hamowania, wykrywający pieszych i rowerzystów, przyczyniają się do zmniejszenia obrażeń lub nawet uniknięcie śmierci.
Sekretarz generalny Euro NCAP, Michiel van Ratingen, powiedział że wyniki Evoque'a pokazują, że producenci wciąż podążają za nowymi wytycznymi, które stale się zaostrzają i wciąż potrafią za nimi nadążyć, oferując bardzo bezpieczne samochody.
Van Ratingen dodał też, że cieszy fakt wprowadzenia w 2022 roku obowiązku montowania w pojazdach nowych systemów bezpieczeństwa, jak awaryjne hamowanie czy asystent pasa ruchu.
Range Rover Evoque – wyniki:
- Liczba gwiazdek: 5
- Ochrona dorosłych pasażerów: 94 proc.
- Ochrona dzieci: 87 proc.
- Ochrona pieszych: 72 proc.
- Systemy bezpieczeństwa: 73 proc.
Zobacz także: kary za cofanie liczników jeszcze w 2019 r.
Komentarze