REKLAMA

Nowoczesna technika Citroëna – zawieszenie, hybryda, fotele z masażem

Citroën od zawsze słynie z wyrafinowanych rozwiązań technicznych, nic więc dziwnego, że również ich najnowsze modele naszpikowano techniką.

Technika Citroena materiały prasowe
Technika Citroena

Citroën jest jednym z najbardziej innowacyjnych producentów w historii motoryzacji, o czym świadczą takie wynalazki, jak choćby hydropneumatyczne zawieszenie oraz nagrody – trzy samochody zostały Samochodami Roku, głównie za sprawą techniki właśnie. Dzisiaj Citroën nie produkuje już aut sportowych ani limuzyn, więc nie wykorzystuje osławionego układu zawieszenia, jednak w najnowszych modelach marki można znaleźć inne nowoczesne rozwiązania techniczne. Wśród nich są zawieszenie z progresywnymi poduszkami hydraulicznymi, hybrydowy zespół napędowy typu plug-in, reflektory LED, fotele z funkcją masażu i nowoczesne systemy wspomagające kierowcę.

Komfortowe zawieszenie

W C4 Cactusie i C5 Aircrossie zastosowano amortyzatory z progresywnymi hydraulicznymi ogranicznikami – jeden odpowiada za sprężanie, drugi za rozprężanie. Efektem ich pracy jest duży i „miękki” skok amortyzatora, co podczas jazdy tak sprawnie tłumi nierówności, że kierowca ma wrażenie podróżowania na latającym dywanie.

REKLAMA

Technika Citroena materiały prasowe
Technika Citroena

Wygodne fotele

Od lat najważniejszym wyróżnikiem Citroënów jest wysoki komfort jazdy, dlatego inżynierowie marki opracowali fotele o nowej konstrukcji. Są szerokie, wypełniono je gęstą pianką w środku i grubą, 15-milimetrową warstwą pianki strukturalnej na powierzchni. Fotele mogą być oczywiście podgrzewane, a w najbardziej ekskluzywnym modelu C5 Aircross mają też funkcję wielopunktowego masażu. Na ekranie wybiera się jeden z pięciu dostępnych trybów masażu pleców, odcinka lędźwiowego i ramion.

Technika Citroena materiały prasowe
Technika Citroena

Systemy bezpieczeństwa

Każdy model Citroëna może być wyposażony w wiele systemów asystujących. Do listy najbardziej zaawansowanych zaliczają się: asystent pasa ruchu, aktywny tempomat z funkcją stop/go, system automatycznego awaryjnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i system automatycznie wzywający pomoc w razie wypadku.

REKLAMA

Technika Citroena materiały prasowe
Technika Citroena

Reflektory LED

Dzięki wykorzystaniu techniki LED reflektory zużywają mniej energii i mają mniejszy rozmiar, a jednocześnie lepiej oświetlają drogę niż klasyczne światła. Mają też funkcję automatycznego uruchamiania się po zmierzchu i po wjeździe do tunelu, a dzięki kamerze umieszczonej z przodu auta automatycznie przełączają światła mijania na drogowe i odwrotnie.

Technika Citroena materiały prasowe
Technika Citroena

Grip Control

Dzięki tej funkcji można pokrętłem zmieniać charakterystykę pracy układu napędowego i kontroli trakcji po to, żeby zwiększyć przyczepność kół podczas jazdy po drogach o luźnej nawierzchni. Do wyboru są tryby Standardowy, Piasek, Offroad, Śnieg i wyłączony układ stabilizacji toru jazdy.

REKLAMA

Technika Citroena materiały prasowe
Technika Citroena

Hybryda typu plug-in

Na początku 2020 roku do sprzedaży wejdzie pierwsza hybryda Citroëna, której akumulatory można ładować z gniazdka. C5 Aircross Hybrid, o którym mowa, wykorzystuje silnik benzynowy 1.6 PureTech oraz silnik elektryczny, a łączna moc układu wynosi 225 KM. Po naładowaniu akumulatorów do pełna (wystarczy podłączenie na 2 godziny do domowej ładowarki typu wallbox) samochód pokona do 50 km bez uruchamiania silnika spalinowego. Dzięki temu jazda w mieście jest cicha, komfortowa i bezemisyjna, a kiedy trzeba szybko przyspieszyć lub wyruszyć w trasę – do pracy zabiera się również silnik benzynowy.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA