VW GOLF VII
Dlaczego warto na niego czekać Klasowy wzorzec metra z Sèvres pojawi się pod koniec roku i zaskoczy techniką - ma być dostępny z turbodoładowanymi czterocylindrowcami z systemem deaktywacji dwóch cylindrów. To pozwala zaoszczędzić pół litra benzyny na 100 km. Czym może zaskoczyć Wyposażeniem. Siódmy Golf ma być produkowany na modularnej płycie podłogowej, która posłuży do budowy wielu modeli Grupy Volkswagena, co przełoży się na niższe koszty produkcji. Producent obiecuje, że oszczędnościami podzieli się z klientami i Golf co prawda nie potanieje, ale będzie jeszcze lepiej wyposażony. Nie zaskoczy natomiast wyglądem - zapowiada się kolejny niewyszukany stylistycznie, ale do bólu praktyczny i porządny niemiecki bestseller.
MAZDA 6
Dlaczego warto na nią czekać Jeśli faktycznie koncept Takeri pokazany w Tokio zapowiada jak będzie wyglądał duży sedan Mazdy, to szykuje nam się jedno z najładniejszych aut w klasie. Esteci nie będą zmuszeni do czekania na następcę Alfy Romeo 159. Już dziś nie brakuje głosów, że to auto ma w sobie coś z Jaguara XF.
Czym może zaskoczyć Osiągami. Japończycy nie stawiają na downsizing - zamiast zmniejszania pojemności silników, zwiększają stopień sprężania, dzięki czemu samochód zużywa mniej paliwa. Po raz pierwszy w aucie tej marki dostępny będzie układ odzyskiwania energii podczas hamowania. Przetwarza on energię kinetyczną na elektryczną i przechowuje ją w kondensatorach do późniejszego wykorzystania w urządzeniach elektrycznych pojazdu, co również oznacza oszczędzanie paliwa.
OPEL JUNIOR 4
Dlaczego warto na niego czekać Maluch mniejszy od Corsy wcale nie chce przyciągać ceną. Ma być tym, czym dla Citroëna jest DS3, dla Fiata "pięćsetka", a dla BMW - Mini: modnym gadżetem, podkreślającym dobry gust właściciela.
Czym może zaskoczyć Kolorystyką. Mnogość konfi guracji wykończenia auta ma sprawić, że na ulicy raczej nie spotkają się dwa identyczne egzemplarze. Oby nie okazało się, że Junior, mimo (albo z powodu) swojej wyjątkowości będzie na ulicach tak rzadkim zjawiskiem jak Meriva...
SKODA RAPID
Dlaczego warto na nią czekać "Brakujące ogniwo" pomiędzy Fabią a Octavią ma zachwycać ilością miejsca na nogi pasażerów tylnej kanapy i przestronnym bagażnikiem, który może pomieścić nawet 500 litrów bagażu.
Czym może zaskoczyć Tym samym, czym zaskakują wszystkie bestsellery Skody - dobrym stosunkiem ceny do jakości i brakiem istotnych słabych stron. Nie wiadomo jeszcze jak się będzie nazywać - podobno Rapid; to nawiązanie do popularnego przed laty coupé Skody też można uznać za niespodziankę.
FORD B-MAX
Dlaczego warto na niego czekać Bo będzie ładniejszy od Citroena C3 Picasso i Hondy Jazz. Van bazujący na płycie podłogowej Fiesty ma być napędzany trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności jednego litra - wystarczającym do sprawnego poruszania się i łaskawym dla kieszeni.
Czym może zaskoczyć Brakiem słupka B. W takiej wersji zaprezentowano model koncepcyjny i jest szansa, że rozwiązanie to zostanie przeniesione do auta seryjnego. Dodatkowo wyróżniał się będzie odsuwanymi drzwiami w drugim rzędzie.
MERCEDES KLASY A
Dlaczego warto na niego czekać Klasa A chce zawojować rynek wyposażeniem znanym z większych i droższych modeli - z systemem automatycznego hamowania na czele.
Czym może zaskoczyć Koncepcją. Zamiast pudełkowatego vana pojawi się hatchback. Klasa A ma skutecznie walczyć z BMW serii 1 i Audi A3. Mercedes szykuje również wersję AMG z silnikiem o mocy ponad 350 KM i z napędem na cztery koła.