Pozycję globalnego lidera wśród marek premium Mercedes wypracował sobie konsekwentną polityką. Dzisiaj w każdej rynkowej niszy parkuje jakiś model z gwiazdą na masce, inżynierowie pracują nad silnikami spalinowymi nie zanieczyszczającymi środowiska i nad strategią nowej marki aut elektrycznych – EQ. I wchodzą na coraz wyższy poziom w dziedzinie systemów łączności samochodu z otoczeniem. Oferując do swoich aut mnóstwo systemów asystujących, Mercedes wypracował sobie wizerunek marki produkującej wyjątkowo bezpieczne samochody, a dzięki pneumatycznemu zawieszeniu (w opcji) – także nadzwyczajnie komfortowych. Wynik? W 2017 roku sprzedaż wzrosła do 2,4 miliona egzemplarzy (włącznie z modelami Smarta).
Miliony i procenty
Sprzedaż Audi – obok BMW największego konkurenta Mercedesa – zwiększyła się o 0,6%, do 1,9 miliona aut, BMW odnotowało przyrost w wysokości 4,2%, do 2,1 miliona samochodów. Zwłaszcza dla Audi przekonanie klientów, żeby zamiast Mercedesa, kupili model ich marki, będzie dużym wyzwaniem. Z kolei BMW musi jak najszybciej wrócić na pozycję lidera w dziedzinie silników i multimediów, bo to dla miłośników tej marki są najważniejsze kryteria zakupu.
Zobacz także: nadchodzące nowości Skody
Silniki i zawieszenie |
![]() |
![]() |
![]() |
Mercedes W sprzedaży już znalazły się auta z silnikami nowej generacji (4- i 6-cylindrowymi), wysokoprężnymi i benzynowymi, przy czym te drugie pojawiły się także pod postacią tzw. łagodnej hybrydy (np. w E 350 Coupé i CLS 400). Nowy GLE ma aktywne zawieszenie najnowszej generacji. |
BMW Zapowiedziana hybryda z silnikiem Diesla zadebiutuje najwcześniej w 2019 roku. Jednostka modelu 520d emituje tylko 28 mg tlenku azotu na 1 km (norma Euro 6d dopuszcza 128 mg/km). |
Audi Podczas premiery nowego A8 pod koniec 2017 roku Audi zapowiedziało wprowadzenie nowego rodzaju zawieszeń – ale do dzisiaj ich nie ma. Są natomiast hybrydowe zespoły napędowe, także w przystępnej cenowo odmianie 12V w A4. |
Komentarze