Nowy Fiat Panda Cross

Fiat wypuszcza nie uterenowioną, ale pełną gębą terenową Pandę Cross. Blokada mechanizmu różnicowego, kąty najazdu i zejścia (24° i 34°) i prześwit 161 mm. Oto cechy nowej Pandy Cross.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 52 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Nie jest ani SUV-em, ani crossoverem, a kompaktową terenówką. Fiat twierdzi, że Pandą Cross wprowadził nowy segment. Łączy cechy SUV-a, terenówki i auta miejskiego. Brzmi trochę jak crossover, ale Panda Cross jest bardziej nacechowana na jazdę w terenie.

Stylistycznie Panda Cross mocno różni się od zwykłej wersji. Z przodu zamocowano nowy zderzak z pokaźną płytą podwozia w kolorze srebrnym, która zabezpiecza elementy mechaniczne. Nowe są też lampy zespolone z reflektorami oraz światłami przeciwmgłowymi wbudowanymi w grill. Zastosowano też światła do jazdy dziennej z technologią LED. Z boku Pandę Cross wyróżniają szerokie, plastikowe nadkola i masywne nakładki na dolną część drzwi z napisem "Cross".

We wnętrzu widoczne jest wykończenie z brązowej eko-skóry, a deskę wykonano w kolorze miedzianym. Coś a'la kolor błota.

Jednak Panda Cross nie jest terenówką tylko z wyglądu. Przygotowano ją także pod względem technicznym. Absolutną podstawą w takim samochodzie jest napęd 4x4. W Pandzie występuje on z funkcją „Torque-on-Demand" z dwoma mechanizmami różnicowymi oraz elektronicznie sterowanym sprzęgłem. Zamontowano też elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego, która wspomaga ruszanie i jazdę na śniegu, lodzie, piasku itd.

Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów pracy: Auto, Off-road i Hill Descent Control. W trybie Auto, moment obrotowy jest rozkładany pomiędzy osiami pojazdu, zależnie od stopnia przyczepności. W trybie Off-road, napęd 4x4 jest stały do 50 km/h. Hill Descent Control utrzymuje stałą prędkość samochodu podczas zjazdu, poprzez samodzielne ingerowanie w hamulce.

Fiata Pandę Cross wyposażono w opony całoroczne, aby zapewnić maksymalną przyczepność na każdym podłożu.

Prześwit wzrósł do 161 mm w wersji benzynowej i do 158 mm w dieslu. Kąt najazdu wynosi 24°, zejścia 34°, a rampowy 21°. Dopracowano także małe detale. Na przykład, zastosowano osłony pod podwoziem ze stalowymi tarczami, które pomagają pokonać trasę bez uszkodzenia znajdujących się na spodzie podzespołów.

Terenowa Panda może zostać wyposażona w silnik diesla 1.3 Multijet o mocy 80 KM i 190 Nm oraz benzynowy 0.9 TwinAir o mocy 90 KM i 145 Nm. Zastosowano także nową skrzynię biegów ze skróconą "jedynką". Takie rozwiązanie przydaje się szczególnie przy ruszaniu na wzniesieniu.

Do salonów Fiat Panda Cross wjedzie we wrześniu.

Zobacz także:
REKLAMA