[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Nowy Ford Fiesta ST - trzy rasowe cylindry

Ford Fiesta ST ma teraz pod maską trzycylindrowy silnik EcoBoost 1.5, który oferuje 200 KM maksymalnej mocy. Ostra Fiesta kryje też sporo technicznych ciekawostek.

Ford Fiesta ST Ford Fiesta ST

Ford zrobił małą rewolucję pod maską nowej Fiesty ST. Do tej pory pracował tam silnik 1.6 o mocy 182 KM, a dopiero topowa wersja ST200 oferowała 200 KM maksymalnej mocy. W nowym modelu pojawiła się mniejsza konstrukcja EcoBoost 1.5, składająca się z trzech "garów".

Inżynierowie zadbali o to, żeby zrekompensować utratę jednego cylindra wyższą mocą i osiągami. Nowa konstrukcja oferuje 200 KM maksymalnej mocy przy 6000 obr./min i 290 Nm maksymalnego momentu obrotowego od 1600 do 4000 obr./min.

Mała Fiesta rozpędza się o 0 o 100 km/h w 6,5 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 232 km/h.

Podczas spokojnej jazdy silnik EcoBoost potrafi dezaktywować jeden cylinder i pracować na dwóch, co z pewnością wpłynie na zużycie paliwa.

Ford Fiesta ST Ford Fiesta ST

Oprócz zmiany silnika pojawiło się kilka modyfikacji w wyglądzie zewnętrznym. Nowa Fiesta ST otrzymała jeszcze bardziej agresywny wygląd. Do tego na pokładzie pojawił się system multimedialny Sync3 z dużym, 8-calowym ekranem dotykowym, dostępny w standardzie.

Kierowca może wybierać jeden z trzech trybów jazdy: Normal, Sport, Track. Zmiana ustawień wpływa na reakcję na gaz, układ kierowniczy oraz dźwięk silnika, który jest wspomagany przez system Electronic Sound Enhancement.

Ford Fiesta ST Ford Fiesta ST

Nie zabrakło inteligentnych systemów asystujących kierowcę oraz rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo. Wersja ST ma w standardzie sportowe fotele przygotowane przez Recaro.

Nowy Ford Fiesta ST dysponuje poza tym opcjonalnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu (Quaife LSD), poprawiającym przyczepność przednich kół w zakrętach.

Co poza tym? Na przykład chronione patentem sprężyny zawieszenia ze zmiennym kierunkiem działania, które zapewniają łatwiejsze wchodzenie w zakręty i precyzyjniejsze reakcje samochodu.

Ford Fiesta ST Ford Fiesta ST

W nowej Fieście ST dostępna jest też "kontrola startu", która pozwala uzyskiwać najlepsze przyspieszenia przy ruszaniu ze startu stojącego. System zaprojektowany pod kątem łatwości obsługi, włączany jest przez kierowcę za pomocą przycisków sterujących na kierownicy, co uruchamia też wyświetlacz w 4,2-calowym zestawie wskaźników.

Ford Fiesta ST Ford Fiesta ST

Przytrzymanie otwartej przepustnicy informuje system, że należy zwiększyć obroty silnika i automatycznie utrzymywać je na granicy dopuszczalnych, co na ekranie wyświetlacza powoduje wypełnianie wskaźnika informującego, kiedy samochód jest gotowy do startu.

Całkowite zwolnienie sprzęgła umożliwia najszybsze ruszenie z udziałem elektronicznego systemu kontroli stabilności (ESC), z kontrolą trakcji, kontrolą wektorowania momentu napędowego i układem kompensacji momentu skręcającego na kierownicy, dzięki odpowiedniej kontroli dostarczanej mocy i momentu obrotowego.

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 65 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij