Obecna generacja Forda Fiesty to bardzo udany model, o czym świadczy mijające 10 lat od premiery na salonie samochodowym we Frankfurcie w 2007 roku. Teraz do akcji wkracza siódma odsłona, którą producent zapowiada jako najbardziej zaawansowaną technologicznie w swoim segmencie.
Z zewnątrz nowy Ford Fiesta nie szokuje swoim designem. Przód wygląda bardziej jak face lifting obecnego modelu. Tył natomiast jest spokojny i stonowany. Sylwetka nowej Fiesty przypomina minivana, a proporcje samochodu sprawiają, że wygląda na większą i wyższą od poprzedniej generacji.
Wnętrze auta wyróżnia się dużym, 8-calowym ekranem dotykowym. Zmniejszono wyraźnie ilość przycisków na konsoli środkowej - jest ich o 50 proc. mniej niż w poprzedniku.
Na liście wyposażenia będzie można znaleźć nowy system multimedialny SYNC 3, który jest kompatybilny z Apple CarPlay oraz Android Auto. Po podłączeniu smartfona można skorzystać z wielu aplikacji - na przykład słuchać muzyki ze Spotify. Nową Fiestę można również do tego wyposażyć w 675-wattowy zestaw audio sygnowany przez B&O Play.
Wśród systemów wspomagających kierowcę znajdą się najnowsze rozwiązania z gamy Forda, czyli m.in. układ Pre-Collision Assist z wykrywaniem pieszych, który monitoruje przestrzeń przed autem i pozwala uniknąć kolizji. Poza tym na liście są jeszcze system automatycznego parkowania (Acitve Park Assist), rozpoznający znaki drogowe (Traffic Sign Recognition), czy Cross Traffic Allert, który ostrzega o zbliżających się samochodach podczas cofania.
W gamie silników znajdą się jednostki benzynowe i diesle. Wśród tych pierwszych wolnossący silnik trzycylindrowy 1,1 litra o mocy 70 lub 85 KM oraz trzycylindrowy 1,0 EcoBoost w wariantach 100, 125 i 140 KM. Diesle to znane 1,5 TDCi o mocy 85 lub 120 KM.
Wśród odmian wyposażenia, znajdziemy bazową wersję Style, bardzo popularną, stanowiącą niemal połowę sprzedaży wersję Titanium, a także usportowioną ST-Line. Co więcej, Fiesta dostępna będzie w wariancie Vignale, dający przedsmak segmentu premium.
W ślad za modą na SUV-y i crossovery, Ford zaproponuje Fiestę Active, która będzie rywalem Volkswagena Polo Cross czy Hyundaia i20 Active. Chodzi o dołożenie plastikowych nakładek, relingów dachowych, lekkie zwiększenie prześwitu i tym samym sprawienie wrażenia terenowego charakteru samochodu.
Rozpoczęcie sprzedaży zaplanowane jest na najbliższe tygodnie. Lada chwila poznamy polski cennik i wersje wyposażenia. Na rynku brytyjskim cena startuje od 12 715 funtów, czyli ponad 60 tys. złotych. U nas z pewnością będzie znacznie taniej, bo obecnie podstawowa wersja Trend zaczyna się od poziomu 47 tys. złotych. Będziemy na bieżąco informować.