[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Nowy Ford Focus RS. 400 KM i silnik elektryczny

Ford Focus RS nowej generacji zbliża się wielkimi krokami. Zapowiada się na prawdziwą zelektryfikowaną bestię, mocniejszą niż obecny RS.

Ford Focus RS 2021 X-Tomi Design Ford Focus RS 2021 X-Tomi Design
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 89 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Ford Focus RS to wisienka na torcie w ofercie tego kompaktowego modelu. Rasowy hot-hatch już w obecnej wersji daje więcej, niż można by się spodziewać. Nowa odsłona modelu ma jednak dodatkowo podnieść poprzeczkę, pod każdym względem.

Pierwsze doniesienia mówią o tym, że nowa generacja Focusa RS pojawi się w przyszłym roku. Otrzyma więcej mocy i hybrydowy napęd typu mild hybrid. Ale to nie wszystko, bo jedną z osi napędzać ma wyłącznie silnik elektryczny.

Jeśli wierzyć informacjom podawanym przez brytyjski serwis Car Magazine, pod maskę nowego Forda Focusa trafić ma ten sam silnik, który napędza obecny model. Mowa o 2,3-litrowej pojemności, czterocylindrowej maszynie, która generuje moc 350 KM i maksymalnie 470 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Zobacz także: Volkswagen zapowiada rewolucję modelową

REKLAMA

REKLAMA

Pozwala to przyspieszyć temu napędzanemu na cztery koła hot-hatchowi od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,7 sekundy i maksymalnie rozpędzić się do 266 km/h. Bliski ideału rozdział napędu z seryjnym systemem wektorowania momentu obrotowego pozwala prowadzić Focusa RS po torze wyścigowym z dużą precyzją.

Co wiemy o nowym, nadchodzącym w 2021 roku modelu? Po pierwsze jego silnik zostanie wzbogacony o system mild hybrid i 48-voltową instalację elektryczną. Mechanizm pełniący funkcję rozrusznika i alternatora służy jako źródło dodatkowej mocy. W sumie nowy Ford Focus RS ma dysponować mocą w okolicach 400 KM.

Ciekawostką jest fakt, że ta moc przenoszona będzie na koła przedniej osi. No dobrze, ale przecież Focus RS ma mieć napęd na cztery koła – powiecie. Owszem, tu właśnie trafiamy na dodatkowy silnik elektryczny. A dokładnie system eTwinster opracowany przez GKN i pokazany na salonie samochodowym we Frankfurcie w 2017 roku.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

REKLAMA

W dużym skrócie eTwinster to silnik elektryczny i dwusprzęgłowa skrzynia biegów połączona osobno z każdym kołem. Pozwala to na wektorowanie momentu obrotowego niezależnie dla każdego z kół, w tym przypadku tylnej osi. Wektorowanie na przodzie odbywać się będzie tak jak w obecnym modelu.

Nowy Ford Focus RS ma być także oferowany z kilkoma opcjami ustawień napędu, w tym Drift mode, ułatwiający efektowne driftowanie nawet amatorom nie mającym doświadczenia w tej materii. Użycie silnika elektrycznego na tylnej osi, przy jednoczesnym przenoszeniu napędu z silnika spalinowego na przód może przynieść ciekawy efekt.

Poza tym o nowym Focusie RS wiemy niewiele. Spodziewamy się rozbudowanego przedniego zderzaka, maski z mocniejszymi przetłoczeniami oraz obowiązkowo dużego spoilera z tyłu. W tylnej części pojawi się też wydatny dyfuzor i wyeksponowane końcówki wydechu.

Zobacz także: nowy Mitsubishi ASX wchodzi do salonów

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA