[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

Nowy Ford Focus - pierwsze zdjęcia

Nowa generacja Forda Focusa ujrzała dzisiaj światło dzienne. Samochód zrywa z dotychczasowymi kształtami i stylistyką. Jest też znacznie lżejszy od poprzednika.

Ford Focus ST-Line 2018 Ford Focus ST-Line 2018

W lutym prezentowaliśmy pierwsze zdjęcie nowego Forda Focusa, który został przyłapany podczas kręcenia filmów do kampanii promocyjnej. Teraz wiemy już prawie wszystko o nowej generacji popularnego kompaktu.

Nowy Ford Focus został zbudowany na platformie C2, która daje duże możliwości zarówno aranżacji przestrzeni w kabinie, jak i pozwoliła na znaczne obniżenie masy. Czwarta generacja Focusa jest nawet o 88 kilogramów lżejsza od trzeciej, a to bardzo dużo.

REKLAMA

REKLAMA

Ford Focus ST-Line 2018 Ford Focus ST-Line 2018

Ford zaprezentował od razu kilka wariantów nowego Focusa. Na zdjęciach mamy usportowiony wariant ST-Line, luksusowy Vignale, uterenowiony Active oraz rodzinne kombi.

Jeśli chodzi o stylistykę nowej generacji, to nie ma tu w zasadzie nic odkrywczego i zaskakującego, poza tym, że linia boczna czwartej generacji jest inna, niż trzech poprzednich. To znaczy nie ma tu już łagodnie opadającej linii tylnego słupka, a w jej miejsce mamy mocno ścięty tył.

REKLAMA

Ford Focus ST-Line 2018 Ford Focus ST-Line 2018

Trudno oprzeć się też wrażeniu, że z tyłu nowy Focus przypomina trochę Mercedesa Klasy A, natomiast profil to BMW Serii 1, czy nawet Fiat Tipo. Z kolei z przodu mamy reflektory w stylu Volvo, a cały pas przedni może być na pierwszy rzut oka pomylony z Hyundaiem i30. Łącząc wszystko w całość, brakuje tu trochę pazura, który pozwoliłby Focusowi wyróżnić się na drodze - jak choćby w przypadku pierwszej generacji, w stylu "New Egde Design".

Jak wspomniałem wcześniej, nowy Focus zbudowany jest na nowej platformie C2, która dała wiele możliwości. Samochód oferuje więcej miejsca w kabinie, lepszą aerodynamikę i wyższy poziom bezpieczeństwa.

REKLAMA

REKLAMA

Ford Focus 2018 Ford Focus 2018

Rozstaw osi zwiększył się o 53 milimetry, co skróciło zwisy nadwozia i poprawiło komfort podróżowania dla pasażerów. Konstruktorom udało się też zwiększyć sztywność nadwozia - aż o 20 procent, korzystając z doświadczeń zdobytych przy budowie Focusa RS.

Nadwozie Focusa jest bardziej opływowe, a współczynnik oporu powietrza - 0,25 dla sedana i 0,273 dla hatchbacka - to najlepsze obecnie wyniki w klasie. Razem z masą obniżoną o 88 kilogramów pozwala to zmniejszyć zapotrzebowanie na paliwo o 10 procent.

REKLAMA

Ford Focus Vignale 2018 Ford Focus Vignale 2018

W nowym Focusie Ford proponuje szereg nowoczesnych systemów bezpieczeństwa i komunikacji. Mamy tu choćby adaptacyjny tempomat z rozpoznawaniem znaków i utrzymywaniem w pasie ruchu, wraz z funkcją zatrzymania i ruszenia z miejsca w korku. Z kolei kamera o zasięgu 65 metrów pozwala z wyprzedzeniem doświetlić zakręty i skrzyżowania.

Focus może zostać ponadto wyposażony w wyświetlacz head-up, ulepszony system aktywnego parkowania, rozpoznawanie pieszych i rowerzystów, hamulec pokolizyjny czy nawet system ostrzegania przed jazdą pod prąd. A to tylko niektóre z układów wspomagających kierowcę.

REKLAMA

REKLAMA

Ford Focus Active 2018 Ford Focus Active 2018

System FordPass Connect pozwoli na wykorzystanie aplikacji na smartfonie do wielu czynności związanych z codzienną eksploatacją. Mowa o lokalizacji pojazdu, kontroli poziomu paliwa, kondycji oleju silnikowego, blokowaniu i odblokowaniu drzwi czy zdalnym uruchomieniu silnika w modelach z "automatem".

Jest też oczywiście system Sync 3 z 8-calowym ekranem dotykowym, obsługujący komendy głosowe dla systemu nawigacji i klimatyzacji, kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay. Kolejną opcją jest 10-głośnikowy, 675-wattowy system audio Bang & Olufsen.

REKLAMA

Ford Focus Kombi 2018 Ford Focus Kombi 2018

Jeśli chodzi o wersje silnikowe dostępne w Europie, to będą nimi dwa silniki benzynowe w kilku odmianach mocy oraz dwa diesle o różnej mocy.

Wśród benzynowych opcji mamy 1-litrowy EcoBoost o mocy 85 KM, 100 KM i 125 KM oraz 1,5-litrowy EcoBoost z systemem odłączania cylindrów, dysponujący mocą 150 lub 182 KM.

REKLAMA

REKLAMA

Ford Focus 2018 Ford Focus 2018

Z kolei diesle to jednostki EcoBlue. 1,5-litrowa ma moc 95 KM lub 120 KM, obie dysponujące 300 Nm momentu obrotowego. Większy motor to 2-litrowy diesel o mocy 150 KM i 370 Nm momentu obrotowego. Po raz pierwszy w wysokoprężnych Fordach zastosowano tu stalowe tłoki.

Więcej szczegółów dotyczących poszczególnych wersji nadwozia i wyposażenia poznamy niebawem. Auto ma się pojawić już w połowie roku.

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 75 220 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij