Nowy Ford Ranger – oficjalna premiera

Ford Ranger nowej generacji debiutuje z nowym, bardziej masywnym wyglądem, praktycznymi rozwiązaniami i mocnym silnikiem Diesla V6. Pick-up otrzyma też nowoczesne multimedia.

Ford Ranger 2022 fot. materiały prasowe
Ford Ranger 2022
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 127 895 PLN
Dostępne nadwozia: pick-up-4
SPRAWDŹ OFERTY

Ford Ranger to jeden z najchętniej kupowanych pick-upów nie tylko w Europie, ale także na wszystkich 180 rynkach świata, gdzie jest oferowany. Nowa generacja modelu ma wpłynąć na poprawę wyników i wiele wskazuje na to, że ten plan się powiedzie. Ranger zyskuje bowiem nie tylko bardzo atrakcyjny wygląd, przejmując charakter od swoich większych braci z Ameryki Północnej – kultowej serii F, ale także rozwiązania, których oczekują klienci tego segmentu.

REKLAMA

Ford Ranger 2022fot. materiały prasowe
Ford Ranger 2022

Nowy Ford Ranger – kiedy na rynku?

Projekt Rangera nowej generacji prowadziło Centrum Rozwojowe Produktów Forda w Australii, a początkowo model produkowany będzie w zakładach w RPA i w Tajlandii. Wszystko to wpływa zapewne na fakt, że ten, bądź co bądź, globalny model, na oficjalnych zdjęciach prasowych pokazany został w wersji z kierownicą po prawej stronie. A skoro już przy produkcji jesteśmy: producent informuje, że listy zapisów na Rangera nowej generacji zostaną otwarte w Europie pod koniec 2022 roku, a dostawa do klientów nastąpi na początku 2023 roku. Chwilę zatem będziemy musieli na niego zaczekać.

Nowy Ford Ranger – nowy wygląd i możliwości

Ford Ranger 2022fot. materiały prasowe
Ford Ranger 2022

Przy projekcie nowego Rangera Ford przeprowadził rozmowy z obecnymi klientami, którzy wyrazili swoje zdanie na temat pożądanych rozwiązań praktycznych, ale też wyglądu. Wszystko wskazuje na to, że większość oczekuje od pick-upa solidnego, masywnego kształtu, bo taki jest właśnie nowy Ranger. Przypomina swoich większych amerykańskich braki, jak choćby Forda F-150. Z przodu w oczy rzuca się nowy pionowy grill i światła w kształcie litery C. Co ciekawe, przednie reflektory dostępne będą także w wersji matrycowej LED. Nowe są też światła tylne, a klapa została przeprojektowana tak, by wytrzymać większe obciążenie i służyć jako stół warsztatowy czy ławka.

Ford Ranger 2022fot. materiały prasowe
Ford Ranger 2022

W kabinie poczuć można klimat znany z dużych amerykańskich pick-upów, ale miejsce pracy kierowcy jest przy tym ucywilizowane. W oczy rzuca się spory, pionowy ekran multimediów, kryjący system informacyjno-rozrywkowy SYNC 4. 10,1-calowy lub 12-calowy ekran dotykowy na konsoli środkowej jest uzupełnieniem w pełni cyfrowego kokpitu i może być obsługiwany z pomocą poleceń głosowych.

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Ford Ranger – nadwozie i napęd

Pod nowym nadwoziem Rangera kryje się zmodernizowane podwozie o rozstawie osi dłuższym o 50 mm i rozstawie kół szerszym o 50 mm niż w poprzednim Rangerze. Konstrukcja przodu Rangera zapewnia więcej miejsca w komorze silnika dla nowej jednostki napędowej V6 i jest gotowa na ewentualne przyjęcie innych technologii napędowych w przyszłości. Przód pick-upa jest przy tym bardziej otwarty, aby umożliwić większy przepływ powietrza do chłodnicy, co pomaga utrzymać niską temperaturę pracy podczas holowania lub przewożenia ciężkich ładunków.

Ford Ranger 2022fot. materiały prasowe
Ford Ranger 2022

Dbając o jak najlepsze właściwości terenowe, inżynierowie przesunęli przednią oś o 50 mm do przodu, aby uzyskać lepszy kąt natarcia, oraz zwiększyli rozstaw kół, by podnieść sprawność na bezdrożach, co w obu przypadkach poprawia możliwości jazdy w terenie. Przesunięto również amortyzatory tylnego zawieszenia poza szyny ramy, co wpływa na komfort kierowcy i pasażerów, zarówno podczas jazdy po utwardzonej drodze, jak i w terenie, bez względu na to, czy przewożony jest ciężki ładunek, czy po prostu w kabinie jest komplet pasażerów.

Klienci chcieli mieć możliwość wyboru większej mocy i momentu obrotowego, przydatnych podczas holowania ciężkich przyczep i ekstremalnego off-roadu, zespół dodał więc do oferty sprawdzony 3,0-litrowy turbodiesel V6 Forda, dopracowany specjalnie dla Rangera. Jest to jedna z trzech opcji silników turbodoładowanych dostępnych w momencie wprowadzenia na rynek.

Kolejna generacja Rangera będzie również dostępna w wersjach ze sprawdzonymi dwulitrowymi, rzędowymi, czterocylindrowymi silnikami Diesla z jedną turbosprężarką oraz Bi-Turbo. Podstawowy silnik jest dostępny w dwóch różnych wersjach napędu, dopasowanych pod względem mocy, momentu obrotowego i oszczędności, do potrzeb właścicieli małych firm lub flot pojazdów użytkowych. W Europie planowana jest m.in. wersja plug-in hybrid.

Ford Ranger 2022fot. materiały prasowe
Ford Ranger 2022

Do wyboru będą dwa systemy napędu na cztery koła – z elektronicznym załączaniem obu osi w trakcie jazdy lub nowy, zaawansowany system stałego napędu na cztery koła z trybem „ustaw i zapomnij”. Wszelkie akcje wyciągania samochodu w ciężkim terenie ułatwiają podwójne haki widoczne w przednim zderzaku.

Ranger nowej generacji będzie produkowany w zakładach Forda w Tajlandii i RPA od 2022 roku. Inne lokalizacje zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA