Został zbudowany na płycie B-Maxa i teraz jest bardziej przestronny, oszczędny i praktyczny. Dla rodziny, jako auto służbowe albo dostawczak - jednym słowem uniwersalny.
Z wyższych klas teraz i do kompaktowych vanów wchodzą nowe systemy bezpieczeństwa, takie jak kurtyny powietrzne, poduszka chroniącą kolana kierowcy oraz system przypominający o zapięciu pasów dla pasażerów tylnych foteli. Na pokładzie znajdą się też: system kontroli ciśnienia w oponach, elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy, system wspomagania nagłego hamowania, kontrola trakcji, układ zapobiegającym przechyłowi i wywróceniu pojazdu oraz układ stabilizacji toru jazdy przyczepy.
Tylne siedzenia składają się w proporcjach 60/40, a po ich całkowitym rozłożeniu pojemność bagażnika wynosi 1656 litrów. Łatwy dostęp do tylnego przedziału pasażerskiego zapewniają przesuwane drzwi.
Regulowana półka bagażnika, będąca pierwszym tego typu rozwiązaniem
w segmencie, może zostać zamontowana na różnych wysokościach w bagażniku, gdy nie jest już potrzebna można ją złożyć za oparciami tylnych foteli.
Cała kabina Forda Tourneo Courier zrobiona jest teraz z materiałów wysokiej jakości, ma wiele praktycznych rozwiązań i przydatne wyposażenie. Nowa, oferowana w opcji funkcja MyFord Dock pozwala na zamocowanie i naładowanie przenośnych urządzeń, np. komórki czy nawigacji.
Forda można też doposażyć w kamerę cofania, zintegrowany system nawigacji z kartą SD, a także system komunikacji SYNC z funkcją wzywania pomocy.
Oprócz diesla o pojemności 1,6 litra i mocy 95 KM oraz litrowego silnika EcoBoost, dostępna będzie też jednostka wysokoprężna o pojemności 1,5 litra i mocy 75 KM, która pali 3,9 l/100 km i zużywa 103 g/km.
Ford Tourneo Courier uzupełnia gamę czterech modeli Tourneo. Można już na niego składać zamówienia, a pierwsze dostawy zaplanowano na lato 2014 roku.