Nowe nadwozie oferuje najlepszą w swojej klasie ładowność 1 tony, zwiększony komfort, a także łączność poprzez system SYNC 3 lub MyFord Dock.
Po raz pierwszy w grupie pojazdów użytkowych pojawiają się tu technologie takie, jak inteligentny ogranicznik prędkości, czy system ostrzegania o obiektach w martwym polu (Blind Spot Alert), który współpracuje z systemem ostrzegania o ruchu poprzecznym (Cross Traffic Alert).
Nowa generacja Transita Custom pokazuje też, w jakim kierunku rozwijać się będzie gama samochodów dostawczych Forda. Przykładem jest wprowadzenie hybrydowej wersji modelu Plug-in Hybrid (PHEV), która trafi na rynek do 2019 r.
Nowy Ford Transit Custom jest napędzany przez nowoczesny silnik wysokoprężny Ford EcoBlue, który został wprowadzony do modelu w 2016 roku. Silnik dostępny jest w wersjach 105 KM, 130 KM i 170 KM, zapewniając lepsze osiągi w porównaniu z 2.2-litrowym poprzednikiem. Przy czym zużycie paliwa zmniejszyło się nawet o 13 procent, a moment obrotowy wzrósł o 20 procent.
Dla poszukujących najwyższej wydajności i oszczędności paliwa, nowy Custom oferuje wersję ECOnetic, która zapewnia zużycie paliwa na poziomie 5,7 l/100 km, co jest wynikiem lepszym o kolejne 6 proc. w porównaniu do najbardziej oszczędnej, obecnie oferowanej wersji.