REKLAMA

Nowy Hyundai Elantra. Sedan w stylu coupe

Hyundai Elantra nowej generacji ujrzał światło dzienne i w swoim nowym wcieleniu wchodzi na wyższy poziom nie tylko rozmiarami, ale i stylistyką.

Hyundai Elantra 2020 Hyundai Elantra 2020
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 72 400 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Poprzednia generacja Hyundaia Elantry swoją europejską premierę miała nie gdzie indziej, jak na targach Poznań Motor Show 2016. Teraz do gry wchodzi następca tego udanego, choć jednak dość rzadko u nas spotykanego modelu. Czy ma szansę na większy sukces? Śmiemy twierdzić, że tak. Ale zobaczcie sami.

Hyundai Elantra – nadwozie

Nowy Hyundai Elantra zbudowany został w stylu czterodrzwiowych coupe. I choć mogłoby się wydawać, że to liftback, Elantra pozostaje sedanem, choć w bardzo usportowionym nadwoziu.

Nowa Elantra urosła względem poprzedniczki. Ma o 56 mm dłuższe nadwozie, jego szerokość jest o 25 mm większa, ale przy tym dach znajduje się o 20 mm niżej niż dotychczas. Również rozstaw osi został zwiększony – o 20 mm – do wartości 2720 mm.

Wszystkie te zmiany widać już na pierwszy rzut oka, bo też styliści zaproponowali bardzo dojrzały design, przez który można pomylić Elantrę z większą o jeden rozmiar Sonatą. I tu dobra wiadomość – o ile Hyundai Sonata nie będzie u nas dostępny, tak Elantra znajdzie się w europejskiej ofercie marki.

Hyundai Elantra 2020

Wracając na moment do stylistyki. Z przodu w oczy rzuca się potężnych rozmiarów, bardzo szeroki grill, który jest wizualnie połączony z kloszami reflektorów zachodzącymi daleko w kierunku tyłu samochodu. Maska jest z kolei optycznie wydłużona przez to, że schodzi eleganckim łukiem w dół i „zlewa” się na grill.

Promocja! Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej

REKLAMA

REKLAMA

Wcale nie mniej atrakcyjnie wygląda tylna część nowej Elantry, która przypomina modele Audi A5 Sportback czy A7 Sportback. Mamy tu dach, który gładko przechodzi w będące jedną, gładką taflą tylną szybę i klapę bagażnika. Dobrze wygląda przy tym przetłoczenie biegnące po obu stronach tylnej szyby i zachodzące aż nad reflektory.

Pozostając przy lampach, nie możemy oprzeć się wrażeniu, że patrzymy na Skodę. Kształt kloszy i głębokie wcięcie na linii świateł przywołują na myśl modele i koncepty czeskiej marki. Nie oznacza to wcale, że wygląda to źle. Wręcz przeciwnie.

Hyundai Elantra 2020

Hyundai Elantra – wnętrze

W kabinie Hyundai Elantra zachęca eleganckim designem. Uwagę zwraca kierownica – nowy pomysł stylistów marki, z widzianymi już w nowym Hyundaiu i20 „wąsami”. O ile w miejskim modelu wygląda to tak sobie, to w dużej Elantrze jest bardzo na miejscu. Zwłaszcza w wersji z wykończeniem imitującym szczotkowane aluminium.

Hyundai w droższych wersjach proponuje rozwiązanie kojarzone z nowymi modelami Mercedesa, gdzie wyświetlacz wirtualnych zegarów i środkowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego (oba mają po 10,25 cala) są połączone w jedną gładką taflę. Nawet grafika zegarów przypomina tę stosowaną przez wiele lat u Mercedesa.

Hyundai Elantra 2020

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

REKLAMA

Tańsze modele otrzymają ekran o przekątnej 8 cali, który po lewej i prawej stronie ma dodatkowe pokrętła i przyciski. Całość wygląda mało atrakcyjnie, a ekran wydaje się mniejszy niż jest, ze względu na dużą powierzchnię plastiku dookoła.

Hyundai Elantra 2020

Ważne jest natomiast, że nowy Hyundai Elantra zaoferuje m.in. bezprzewodową łączność z systemami Android Auto i Apple CarPlay.

Hyundai Elantra – silniki

Nowością w Elantrze będzie napęd hybrydowy. Wykorzystuje on benzynowy silnik 1.6 GDI, który pracuje w cyklu Atkinsona, oraz nieduży silnik elektryczny. Do jego zasilania służy litowo-jonowy akumulator gromadzący 1,32 kWh energii. Moc systemowa tego napędu sięga 141 KM, przy momencie obrotowym aż 264 Nm.

Klasycznym napędem ma być w Europie znany już silnik 1.6 o mocy 128 KM, natomiast na rynku amerykańskim klienci dostaną 2-litrową benzynową jednostkę o mocy 147 KM.

Nowy Hyundai Elantra trafi do produkcji jesienią tego roku, a sprzedaż ruszyć ma jeszcze przed końcem roku. Szczegóły związane ze specyfikacją europejskiej wersji poznamy niebawem.

Zobacz także: nowa, superszybka ładowarka do aut elektrycznych

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA