Nowy Hyundai Kona – premiera SUV-a

Hyundai Kona 2023 zadebiutował w pełni i znamy już parametry napędu. A trzeba wiedzieć, że producent przewiduje aż trzy wersje – w pełni elektryczną, hybrydową i benzynową.

Hyundai Kona 2023 fot. materiały prasowe
Hyundai Kona 2023
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 86 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Nowy Hyundai Kona zadebiutował, zapowiadając nadejście trzech wariantów napędu – benzynowego, hybrydowego i elektrycznego. Co wiemy o nowym modelu? Teraz już znacznie więcej, niż jeszcze miesiąc temu, choć polski importer w przesłanej nam informacji prasowej zastrzega, że wiele danych dotyczy rynku koreańskiego, a te dla naszej części świata zostaną dopiero doprecyzowane. Na pewno nie spodziewamy się wprowadzenia do Europy wersji czysto spalinowej, a raczej będzie to hybryda i przede wszystkim wariant elektryczny. Tak czy inaczej, przyjrzyjmy się nowej Konie z bliska.

Nowy Hyundai Kona – nadwozie i wnętrze

Projektanci zadbali, żeby nowy Hyundai Kona wyglądał nowocześnie, wręcz futurystycznie, jak gotowy do pokazu na salonie samochodowym show car, a nie jak mający wejść niebawem do produkcji wielkoskalowy model. Cechą wyróżniającą nową generację jest na przykład oświetlenie zewnętrze, które w każdej wersji zawiera świetlne listwy biegnące przez całą szerokość samochodu – tak z przodu, jak i z tyłu. Co by nie mówić, Kona prezentuje się nadzwyczaj dobrze i nie możemy się doczekać, kiedy zobaczymy ją na własne oczy. Auto nieco urosło, osiągając 4355 mm długości, czyli o 150 mm więcej niż poprzednia generacja, w odniesieniu do wariantu elektrycznego. Kona zyskała również 25 mm szerokości i 60 mm długości rozstawu osi w porównaniu z poprzednim modelem.

Hyundai Kona 2023fot. materiały prasowe
Hyundai Kona 2023

Sportowy charakter SUV-a oddają solidne nadkola ze zintegrowanymi przednimi i tylnymi lampami, dynamiczne panele boczne z motywem klina oraz charakterystyczne chromowane listwy biegnące od linii szyb do tylnego spojlera. Po raz pierwszy Kona będzie wyposażona w 19-calowe koła ze specjalnie zaprojektowanym wzorem. Warianty ICE i HEV, czyli spalinowe i hybrydowe, mają przy tym wiele elementów znanych z pojazdów elektrycznych. Przedni zderzak wyróżnia się trójwymiarową listwą dekoracyjną i osłoną podwozia zamiast osłony chłodnicy. Wersje te występują również z kontrastowymi nadkolami w kolorze czerni.

Inspirowany sportami motorowymi wariant N Line ma bardziej agresywny przód i tył ze zderzakami, które podkreślają sportowy charakter, podwójną końcówką wydechu i listwami progowymi w kolorze srebrnym. Dodatkowe opcje obejmują czarny dach, spojler w kształcie skrzydła i dedykowane 19-calowe felgi aluminiowe N Line. Wewnątrz wariant N Line jest wyposażony w metalowe nakładki na pedały i dźwignię zmiany biegów z logo submarki N.

Hyundai Kona 2023fot. materiały prasowe
Hyundai Kona 2023

Nowa Kona ma mieć przy tym przestronniejsze wnętrze, zwiększające komfort pasażerów i ułatwiające przewożenie ładunków. Wspomniany większy o 60 mm rozstaw osi daje dodatkowe 77 mm przestrzeni na nogi, a i nad głowami pasażerów z tyłu wygospodarowano dodatkowe 11 mm.

Nowy Hyundai Kona – napędy

W momencie premiery nowej Kony producent nie ujawnił jeszcze zbyt wielu informacji, poskąpił także zdjęć. Teraz wiemy już jednak nieco więcej, choć wciąż nie wszystko. Dla klientów koreańskich dostępne będą na przykład warianty benzynowe z silnikiem 1.6 T-GDi lub 2.0 pracującym w cyklu Atkinsona. Silnik 1.6 T-GDi generuje szacunkowo 198 KM i moment obrotowy do 265 Nm. Bezstopniowa regulacja czasu otwarcia zaworów dopasowuje otwarcie zaworów w zależności od warunków jazdy. Silnik 2.0 generuje szacunkową moc 149 KM i moment obrotowy do 179,5 Nm, pracując w połączeniu z inteligentną bezstopniową przekładnią (IVT).

Hyundai Kona 2023fot. materiały prasowe
Hyundai Kona 2023

Wariant HEV, czyli pełna hybryda, w Korei napędzany będzie specjalnie zestrojonym silnikiem benzynowym 1.6 GDI z bezpośrednim wtryskiem, połączonym z motorem elektrycznym, który zapewnia dobre przyspieszenie i wysoką wydajność przy łącznej mocy 141 KM i momencie obrotowym do 265 Nm. Czy taka sama hybryda trafi do Europy, dowiemy się niebawem.

Jeśli chodzi o napęd elektryczny, który w naszej części świata nabiera coraz większego znaczenia, jego parametry zostaną ujawnione dopiero w marcu tego roku.

REKLAMA