Nowy Hyundai Kona zadebiutował, zapowiadając nadejście trzech wariantów napędu – benzynowego, hybrydowego i elektrycznego. Co wiemy o nowym modelu? Teraz już znacznie więcej, niż jeszcze miesiąc temu, choć polski importer w przesłanej nam informacji prasowej zastrzega, że wiele danych dotyczy rynku koreańskiego, a te dla naszej części świata zostaną dopiero doprecyzowane. Na pewno nie spodziewamy się wprowadzenia do Europy wersji czysto spalinowej, a raczej będzie to hybryda i przede wszystkim wariant elektryczny. Tak czy inaczej, przyjrzyjmy się nowej Konie z bliska.
Nowy Hyundai Kona – nadwozie i wnętrze
Projektanci zadbali, żeby nowy Hyundai Kona wyglądał nowocześnie, wręcz futurystycznie, jak gotowy do pokazu na salonie samochodowym show car, a nie jak mający wejść niebawem do produkcji wielkoskalowy model. Cechą wyróżniającą nową generację jest na przykład oświetlenie zewnętrze, które w każdej wersji zawiera świetlne listwy biegnące przez całą szerokość samochodu – tak z przodu, jak i z tyłu. Co by nie mówić, Kona prezentuje się nadzwyczaj dobrze i nie możemy się doczekać, kiedy zobaczymy ją na własne oczy. Auto nieco urosło, osiągając 4355 mm długości, czyli o 150 mm więcej niż poprzednia generacja, w odniesieniu do wariantu elektrycznego. Kona zyskała również 25 mm szerokości i 60 mm długości rozstawu osi w porównaniu z poprzednim modelem.

Sportowy charakter SUV-a oddają solidne nadkola ze zintegrowanymi przednimi i tylnymi lampami, dynamiczne panele boczne z motywem klina oraz charakterystyczne chromowane listwy biegnące od linii szyb do tylnego spojlera. Po raz pierwszy Kona będzie wyposażona w 19-calowe koła ze specjalnie zaprojektowanym wzorem. Warianty ICE i HEV, czyli spalinowe i hybrydowe, mają przy tym wiele elementów znanych z pojazdów elektrycznych. Przedni zderzak wyróżnia się trójwymiarową listwą dekoracyjną i osłoną podwozia zamiast osłony chłodnicy. Wersje te występują również z kontrastowymi nadkolami w kolorze czerni.
Inspirowany sportami motorowymi wariant N Line ma bardziej agresywny przód i tył ze zderzakami, które podkreślają sportowy charakter, podwójną końcówką wydechu i listwami progowymi w kolorze srebrnym. Dodatkowe opcje obejmują czarny dach, spojler w kształcie skrzydła i dedykowane 19-calowe felgi aluminiowe N Line. Wewnątrz wariant N Line jest wyposażony w metalowe nakładki na pedały i dźwignię zmiany biegów z logo submarki N.

Nowa Kona ma mieć przy tym przestronniejsze wnętrze, zwiększające komfort pasażerów i ułatwiające przewożenie ładunków. Wspomniany większy o 60 mm rozstaw osi daje dodatkowe 77 mm przestrzeni na nogi, a i nad głowami pasażerów z tyłu wygospodarowano dodatkowe 11 mm.