Pod maskę nowego Jeepa Compassa trafić może jeden z pięciu silników. Dwa benzynowe to 1.4 T-jet o mocy 140 KM oraz 1.4 T-Jet o mocy 170 KM. Trzy diesle to z kolei 1.6 MultiJet o mocy 120 KM, 2.0 MultiJet o mocy 140 KM i 2.0 MultiJet w wersji 170 KM. Napęd trafia na jedną lub obie osie za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni manualnej lub 9-stopniowego automatu.
Jeep oferuje cztery poziomy wyposażenia: Sport, Longitude, Limited i off-roadowa wersja Trailhawk. Ta ostatnia ma zapewniać ponadprzeciętne możliwości jazdy terenowej.
Dwa będą rodzaje stałego napędu 4x4. Podstawowy Jeep Active Drive oraz Jeep Active Drive Low z przełożeniem redukcyjnym 20:1. Obie wersje dają możliwość przełączenia między trybami Auto, Snow, Sand i Mud, a w modelu Trailhawk będzie dodatkowo tryb Rock.
Jeśli o tej najbardziej off-roadowej odmianie mówimy, kierowca będzie mógł w niej skorzystać z prześwitu powiększonego o 2,5 cm (do wartości 216 mm), osłon podwozia, zderzaków ukształtowanych tak, by dać 30-stopniowy kąt natarcia, 33,6-stopniowy kąt zejścia i 24,4-stopniowy kąt rampowy. W zestawie montowane są 17-calowe koła z oponami A/T.