Można powiedzieć, że nowy CLA Shooting Brake jest unikalny. W tej klasie aut CLA jest pierwszy. Generalnie jest to Mercedes CLA (czyli Klasa A sedan) o sportowej linii nadwozia, a z dopiskiem Shooting Brake CLA stał się autem kombi. Ale nie takim zwykłym, tylko o sportowym zacięciu.
Mercedes CLA Shooting Brake jest drugim, po CLS-ie Shooting Brake, autem, stwarzającym nową klasę samochodów - coupe-kombi.
Mierzący 4630 mm długości, 1777 mm szerokości i 1435 mm wysokości, CLA jest tylko odrobinę mniejszy od Klasy C Kombi.
Mercedes CLA SB jest praktyczniejszy niż jego odpowiednik w wersji sedan. Nad tylną kanapą jest 4 cm więcej przestrzeni nad głową, co ułatwia wsiadanie i jest przyjazne dla wyższych pasażerów. Także tylny kufer jest większy. Normalnie ma 495 litrów (sedan 470), a po złożeniu tylnych siedzeń, przestrzeń zwiększa się do 1354 litrów. Tylna kanapa jest przesuwana, więc jeśli wysuniemy ją najbardziej w przód, bagażnik pomieści 595 litrów bagażu.
Mercedes, w ramach praktyczności, oferuje też łatwy dostęp do bagażnika EASY-PACK oraz pakiet Load Compartment, który zawiera wspomnianą przesuwaną kanapę, gniazdko 12 V, składany box i siatkę.
CLA Shooting Brake'a może napędzać jeden z 6 silników. Najsłabsza odmiana to CLA 180 z benzynowym silnikiem 1.6 o mocy 122 KM. Wersja 200 to ten sam silnik, ale wzmocniony do 156 KM. CLA 250 to już motor 2-litrowy o mocy 211 KM i 350 Nm. Może być też oferowany z napędem 4MATIC. Diesle to 200 CDI o mocy 136 KM i 220 CDI 177 KM. Napęd na cztery koła do diesli dołączy w sierpniu. Wszystkie silniki seryjnie wyposażono w system Start/Stop. Spełniają normę Euro 6.
Mercedes CLA Shooting Brake będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia: OrangeArt Edition, AMG Line i Urban. Ta pierwsza jest limitowana i będzie wyróżniać się pomarańczowymi detalami na felgach, światłach i zderzakach. We wnętrzu fotele będą obszyte pomarańczową nicią.
Wersja Urban to tak jakby podstawa, do której później dobiera się dodatki. Urban jest nieco sportowy, ma 18-calowe felgi i dwie końcówki układu wydechowego. Pakiet AMG będzie prawdopodobnie najdroższym wariantem. Inne będą zderzaki, felgi, obniżone i utwardzone zawieszenie, fotele i kierownica spłaszczona u dołu.
Na samym szczycie oferty stoi CLA 45 AMG. Napędza go ten sam, co w Klasie A, 2-litrowy silnik turbo o mocy 360 KM. Ten motor może poszczycić się tytułem najmocniejszego silnika 4-cylindrowego produkowanego seryjnie. CLA 45 AMG Shooting Brake seryjnie przychodzi z 7-biegową skrzynią AMG SPEEDSHIFT DCT oraz napędem 4MATIC. CLA AMG do setki przyspiesza w 4,7 sekundy.
W seryjnym wyposażeniu CLA 45 AMG dostajemy: asystent hamowania, ostrzegania przed kolizją, ESP z systemem Curve Dynamic Assist, Bi-xenonowe lampy oraz system Audio 20 z wtyczką USB.
Pierwsze zamówienie na Mercedesa CLA Shooting Brake będzie można składać od stycznia przyszłego roku. Pierwsze auta trafią do klientów w marcu. CLA 45 AMG zadebiutuje na marcowych targach w Genewie.
• ATTENTION ASSIST
• COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS
• ESP® Curve Dynamic Assist
• Active bonnet
• AMG door sill panels in brushed stainless steel at front
• AMG floor mats
• Bi-xenon headlamps
• Audio 20 USB multimedia system
• Brushed stainless steel sports pedals - See more at: https://www.mercedes-benz-media.co.uk/amg/release/2591/THE+NEW+MERCEDES-BENZ+CLA+45+AMG+SHOOTING+BRAKE%3A+AVANT-GARDE+MEETS+DRIVING+PERFORMANCE#sthash.dCStB33U.dpuf