REKLAMA

Nowy Mercedes SL – zdjęcia i wideo

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 507 000 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2
SPRAWDŹ OFERTY

Producent chwali się, że to pierwszy w historii roadster wykonany niemal całkowicie z aluminium. Dzięki temu auto jest o 140 kg lżejsze od modelu poprzedniej generacji. Do tego zaskakiwać ma nowymi jednostkami napędowymi, dzięki którym będzie można zaoszczędzić nawet 29% paliwa w stosunku do proponowanych obecnie. A zachwyci unikalnymi elementami wyposażenia, takimi jak system oczyszczania przedniej szyby Magic Vision Control, który dostarcza płyn bezpośrednio do piór wycieraczek, albo unikalnym nagłośnieniem Front Bass.

Nowy Mercedes-Benz SL dostępny jest z jednym z dwóch typów zawieszenia: półaktywnym, z regulacją siły tłumienia (standardowo) lub aktywnym, z systemem Active Body Control (opcjonalnie). Polecenia kierowcy przekazuje do przednich kół nowy, elektromechaniczny układ kierowniczy Direct-Steer z funkcją dostosowania siły wspomagania do prędkości i przełożenia do kąta skrętu kół. Takie rozwiązanie poprawia wyczucie podczas jazdy na wprost i potęguje zwinność SL-a w ciasnym zakrętach, a dodatkowo ułatwia manewrowanie.

Nowy motor V8 pod maską SL 500 z pojemności 4663 ccm generuje moc 435 KM - o 12 proc. wyższą od poprzednika, i to mimo pojemności mniejszej o 0,8 litra. Średnie zużycie paliwa spadło o 22 proc., a maksymalny moment obrotowy wzrósł o 32 proc. - z 530 do okrągłych 700 Nm.

Nowy silnik V6, napędzający model SL 350, ma pojemność 3499 ccm i legitymuje się mocą 306 KM oraz 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Apetyt tej wersji wynosi średnio 6,8 l/100 km, o 30 proc. mniej od poprzednika.

Obie odmiany seryjnie dysponują funkcją ECO start/stop oraz zoptymalizowaną pod względem efektywności i wygody przekładnią automatyczną 7G-TRONIC PLUS. Skromne zapotrzebowanie na paliwo silników BlueDIRECT nie przeszkodziło w uzyskaniu sprinterskich osiągów. SL 350 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s (o 0,3 s szybciej od poprzednika), a SL 500 w zaledwie 4,6 s (o 0,8 s szybciej od poprzednika).

W porównaniu do poprzednika, nowa generacja SL-a jest o 50 mm dłuższa (4612 mm) i o 57 mm szersza (1877 mm), a co za tym idzie - ma bardziej przestronną kabinę. Szerokość wnętrza na wysokości ramion wzrosła o 37 mm, a na wysokości łokci - o 27 mm.

A czym wyróżniają się dwa elementy wyposażenia wspomniane na początku? Magic Vision Control to inteligentny, wydajny system czyszczenia przedniej szyby. Układ specjalnych kanalików dostarcza płyn do przedniej szyby tuż przy krawędzi pióra wycieraczki, zgodnie z kierunkiem jego ruchu. W rezultacie, podczas spryskiwania szyby nikt już nie dostrzeże strumieni płynu, nie ma mowy o zakłócaniu widoczności przez rozlany płyn, a przednia szyba jest przejrzysta i idealnie czysta. Natomiast FrontBass to unikalny system nagłośnienia wykorzystujący okolice miejsca na nogi aluminiowej struktury nadwozia jako przestrzeń rezonansową dla głośników niskotonowych. Wyraźne, soczyste basy czynią z wnętrza nowego SL-a salę koncertową, nawet gdy dach schowany jest za plecami kierowcy i pasażera.

Polski importer podał już ceny podstawowej wersji. SL 350 BlueEFFICIENCY kosztować ma 431 tysięcy złotych, za SL 500 BlueEFFICIENCY trzeba będzie zapłacić 109 tysięcy więcej.

A jak Wam podoba się stylizacja nowego SL-a?

 

REKLAMA

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (4)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA