"Zakładamy, że w 2012 roku sprzedamy jeszcze więcej samochodów niż w poprzednim", stwierdził szef Daimlera Dieter Zetsche. Chociaż sprzedaż aut w Europie spada, udział Daimlera w rynku rośnie. W tym roku największe nadzieje niemiecki producent wiąże z nową generacją kompaktowej A-klasy.
Sprzedaż auta, które ma podbić serca zwłaszcza młodszych klientów, rozpoczęła się w połowie czerwca. W Niemczech samochody już trafiają do salonów, w Polsce pojawią się u dealerów około 15 września. Po tym terminie do rąk polskich kierowców zaczną też trafiać kluczyki do zmówionych wcześniej aut. Cena najtańszej A-klasy na naszym rynku wynosi 89 900 zł.
Nowa Klasa A, wraz z zaprezentowanym jesienią ubiegłego roku Mercedesem B, jest elementem ofensywy kompaktowych modeli Mercedesa, do których dołączą jeszcze przynajmniej trzy inne auta. Pod koniec przyszłego roku ma się pojawić terenowa odmiana A-klasy. W przygotowanie i produkcję kompaktów Mercedes zainwestuje łącznie 1,2 miliarda euro.
"Co trzeci nabywca Mercedesa klasy B jeździł wcześniej samochodem innej marki", stwierdził Zetsche. "Liczymy, że do Mercedesa A nawet połowa kierowców przesiądzie się z aut innych marek".
Fachowcy z branży także wysoko oceniają potencjał tego modelu w przyciąganiu do marki nowych klientów. Zwłaszcza że popyt w Europie przesuwa się właśnie w kierunku samochodów kompaktowych. Nowa Klasa A jest uważana przez niezależnych komentatorów za jedną z ważniejszych nowości Mercedesa w ostatnich 10-15 latach. W 2020 roku Mercedes zamierza sprzedawać więcej samochodów niż jego konkurenci spod znaku Audi i BMW; w ubiegłym roku był na trzecim miejscu.