Mitsubishi ogłosiło wielki powrót cenionego modelu ASX, który oferowany był u nas przez ponad 10 lat i przeszedł kilka face liftingów. Dzisiaj poznaliśmy nowe informacje odnośnie nadchodzącej generacji SUV-a. Wiemy już, że wykorzystana zostanie przynależność marki do Aliansu Renault-Nissan, bo nowy ASX będzie bazować bezpośrednio na Renault Captur. Stąd platforma CMF-B i gama napędów, obejmujących zarówno wersję spalinową, jak i hybrydy, w tym także hybrydę plug-in. A o tym, że ASX wraca do Europy i będzie bliski Capturowi, pisaliśmy już kilka miesięcy temu.
Nowe Mitsubishi ASX – silniki i napęd
Opracowana specjalnie na rynek europejski szeroka gama układów napędowych nowego Mitsubishi ASX odpowiadać ma zróżnicowanym potrzebom europejskich kierowców, decydujących się na wybór miejskiego SUV-a. Podstawowym silnikiem będzie turbodoładowany motor benzynowy o pojemności 1,0 litra, który będzie dostępny z 6-biegową manualną skrzynią biegów. To trzycylindrowa konstrukcja, w Renault znana jako 1.0 TCe 90, generująca maksymalną moc 91 KM.
Większe możliwości, szczególnie w trasie, zapewni kolejna wersja z turbodoładowanym silnikiem 1,3 litra. Będzie ona oferowana w wariancie o mocy 140 KM, połączonym z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub z 158-konną odmianą, sparowaną z 7-biegowym dwusprzęgłowym automatem.
Idąc dalej, trafimy na pierwszy w europejskiej ofercie Mitsubishi układ napędowy z pełną hybrydą. To układ dobrze znany z Renault Captura E-Tech, wykorzystujący m.in. kłową przekładnię, mocny silnik elektryczny i spalinowy motor wolnossący o pojemności 1.6 litra. Akumulator gromadzący 1,3 kWh energii pozwala na krótką bezemisyjną jazdę, zaś maksymalna moc układu, wynosząca 145 KM, pozwoli całkiem sprawnie przemieszczać się takim hybrydowym ASX-em. Nawiasem mówiąc, ten sam napęd trafia właśnie do Nissana Juke Hybrid, którym mieliśmy możliwość jeździć podczas europejskiej prezentacji zorganizowanej w Krakowie. Relacja niebawem na naszej stronie.
Uzupełnieniem oferty będzie wersja Plug-in Hybrid (PHEV). System PHEV, czyli silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, współpracujący z dwoma silnikami elektrycznymi, zasilanymi akumulatorem o pojemności 10,5 kWh, jest rozwiązaniem stosowanym także w Renault Captur. Konkstrukcja PHEV z modelu Eclipse Cross PHEV czy z niedostępnego obecnie u nas Outlandera PHEV, to całkiem inne rozwiązanie. Tutaj moc systemowa sięgać ma 160 KM.