Nowy Mitsubishi ASX z napędami Renault

Mitsubishi ASX powraca w nowej generacji z napędami hybrydowymi, w tym hybrydą plug-in. Konstrukcyjnie auto będzie bliskie Renault Captur.

Mitsubishi ASX 2023 fot. materiały prasowe
Mitsubishi ASX 2023

Mitsubishi ogłosiło wielki powrót cenionego modelu ASX, który oferowany był u nas przez ponad 10 lat i przeszedł kilka face liftingów. Dzisiaj poznaliśmy nowe informacje odnośnie nadchodzącej generacji SUV-a. Wiemy już, że wykorzystana zostanie przynależność marki do Aliansu Renault-Nissan, bo nowy ASX będzie bazować bezpośrednio na Renault Captur. Stąd platforma CMF-B i gama napędów, obejmujących zarówno wersję spalinową, jak i hybrydy, w tym także hybrydę plug-in. A o tym, że ASX wraca do Europy i będzie bliski Capturowi, pisaliśmy już kilka miesięcy temu.

REKLAMA

Nowe Mitsubishi ASX – silniki i napęd

Opracowana specjalnie na rynek europejski szeroka gama układów napędowych nowego Mitsubishi ASX odpowiadać ma zróżnicowanym potrzebom europejskich kierowców, decydujących się na wybór miejskiego SUV-a. Podstawowym silnikiem będzie turbodoładowany motor benzynowy o pojemności 1,0 litra, który będzie dostępny z 6-biegową manualną skrzynią biegów. To trzycylindrowa konstrukcja, w Renault znana jako 1.0 TCe 90, generująca maksymalną moc 91 KM.

Większe możliwości, szczególnie w trasie, zapewni kolejna wersja z turbodoładowanym silnikiem 1,3 litra. Będzie ona oferowana w wariancie o mocy 140 KM, połączonym z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub z 158-konną odmianą, sparowaną z 7-biegowym dwusprzęgłowym automatem.

Idąc dalej, trafimy na pierwszy w europejskiej ofercie Mitsubishi układ napędowy z pełną hybrydą. To układ dobrze znany z Renault Captura E-Tech, wykorzystujący m.in. kłową przekładnię, mocny silnik elektryczny i spalinowy motor wolnossący o pojemności 1.6 litra. Akumulator gromadzący 1,3 kWh energii pozwala na krótką bezemisyjną jazdę, zaś maksymalna moc układu, wynosząca 145 KM, pozwoli całkiem sprawnie przemieszczać się takim hybrydowym ASX-em. Nawiasem mówiąc, ten sam napęd trafia właśnie do Nissana Juke Hybrid, którym mieliśmy możliwość jeździć podczas europejskiej prezentacji zorganizowanej w Krakowie. Relacja niebawem na naszej stronie.

Uzupełnieniem oferty będzie wersja Plug-in Hybrid (PHEV). System PHEV, czyli silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, współpracujący z dwoma silnikami elektrycznymi, zasilanymi akumulatorem o pojemności 10,5 kWh, jest rozwiązaniem stosowanym także w Renault Captur. Konkstrukcja PHEV z modelu Eclipse Cross PHEV czy z niedostępnego obecnie u nas Outlandera PHEV, to całkiem inne rozwiązanie. Tutaj moc systemowa sięgać ma 160 KM.

REKLAMA

REKLAMA

Mitsubishi ASX 2023 fot. materiały prasowe
Mitsubishi ASX 2023

Nowy Mitsubishi ASX - kiedy premiera?

Więcej dowiemy się w kolejnych miesiącach, jako że według informacji od Mitsubishi, nowy ASX zostanie pokazany już we wrześniu 2022 roku, a wszystkie te układy napędowe będą dostępne od momentu wprowadzenia na rynek, a to ma się stać wiosną 2023 r. Póki co wiemy, że oprócz tego, że nowy ASX będzie bazował na platformie CMF-B, opracowanej przez Alians Renault-Nissan-Mitsubishi, to jego produkcja odbywać się będzie w zakładach Renault w Valladollid w Hiszpanii.

Jak przyjmie się na rynku nowy ASX? Cóż, fani marki narzekają już trochę na forach, że z gamy zniknie prosty konstrukcyjnie i sprawdzony silnik benzynowy 2.0 MiVEC, a ASX będzie bliźniakiem modeli od Renault i Nissana. Ale czy to źle? Zresztą, i tak, zgodnie z przegłosowanymi właśnie projektami unijnymi, już od 2035 roku wszystkie nowe samochody sprzedawane w UE mają być w pełni elektryczne. Cieszmy się więc tym, co jest obecnie, zwłaszcza że napędy Aliansu Renault-Nissan, znane z Captura czy teraz także Juke’a, to bardzo dopracowane konstrukcje.

Na koniec małe przypomnienie. Niedawno Mitsubishi ogłosiło również wielki powrót modelu Mitsubishi Colt, który trafi na rynek jako bliźniak Renault Clio, także przejmując od niego hybrydowe napędy.

REKLAMA