Nowy Nissan X-Trail – kiedy w Europie?

Nissan X-Trail nowej generacji debiutuje właśnie w Chinach. Jego amerykański wariant Rogue też już znamy. Kiedy SUV trafi do Europy? Niestety dopiero za rok.

Nissan X-Trail (chińska specyfikacja) fot. materiały prasowe
Nissan X-Trail w wersji na rynek chiński
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 98 480 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Przy okazji premiery nowego Nissana X-Trail na salonie samochodowym w Szanghaju (zdjęcia w galerii prezentują model w chińskiej specyfikacji), producent zapowiada, że latem 2022 roku europejska gama SUV-ów Nissana zostanie wzbogacona o nowego SUV-a i będzie nim właśnie X-Trail. Podobnie jak jego kuzyn Qashqai, samochód ten będzie oparty na platformie Aliansu CMF-C, której architektura została zaprojektowana przez Nissana z myślą o zastosowaniu zelektryfikowanego napędu e-POWER.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Nowy X-Trail to czwarta generacja popularnego rodzinnego SUV-a. Podobnie jak obecny model, również nowy X-Trail będzie dostępny ze składanym trzecim rzędem siedzeń, a jego wymiary pozostaną na tyle kompaktowe, że pozwolą na łatwe manewrowanie i parkowanie w mieście. Samochód jest już znany Amerykanom, bo tam Rogue pokazany został w czerwcu zeszłego roku i pierwsze egzemplarze jeżdżą już po drogach. My jednak na swoją kolej poczekamy kolejny rok.

Nissan X-Trail (chińska specyfikacja)fot. materiały prasowe
Nissan X-Trail w wersji na rynek chiński

Nissan X-Trail e-POWER

Nowy Nissan X-Trail, jak wspomnieliśmy, będzie dostępny z układem napędowym e-POWER, który został w Europie zaprezentowany przy okazji premiery nowego Nissana Qashqai. Jego zasadniczą cechą jest wykorzystanie silnika benzynowego tylko do wytwarzania energii elektrycznej, natomiast koła napędzane są tu wyłącznie przez silnik elektryczny. Dzięki temu jednostka benzynowa działa w optymalnym zakresie obrotów, co z kolei przekłada się na niższe zużycie paliwa oraz obniżenie emisji CO2 w porównaniu z tradycyjnym silnikiem spalinowym.

W skład napędu e-Power wchodzi akumulator o dużej pojemności oraz silnik spalinowy o mocy 154 KM o zmiennym stopniu sprężania, generator prądu, falownik oraz silnik elektryczny o mocy 188 KM i momencie obrotowym 330 Nm, podobny pod względem wielkości i mocy do jednostek napędzających w pełni elektryczne modele Nissana. Taka konstrukcja sprawia, że napęd e-Power nie jest typową hybrydą, a charakterystyką bliżej mu do napędu elektrycznego.

Co więcej, w takim samochodzie, napędzanym silnikiem elektrycznym, podczas ruszania kierowca nie odczuwa opóźnienia, charakterystycznego dla silników spalinowych i konwencjonalnych hybryd. Reakcja na wciśnięcie gazu jest natychmiastowa, jak w samochodach elektrycznych i zapewnia optymalne przyspieszenie przy różnych prędkościach.

Rodzina SUV-ów Nissanafot. materiały prasowe
Rodzina SUV-ów Nissana

Póki co nie wiemy co z pozostałymi wariantami silnikowymi. Raczej nie spodziewamy się diesli, bo te są w odwrocie nie tylko w ogóle na rynku, ale przede wszystkim w gamie Nissana, który zapowiedział rezygnację z wysokoprężnych jednostek. Więcej dowiemy się w kolejnych miesiącach i będziemy na bieżąco o tym informować. Póki co zajrzyjcie do galerii zdjęć, bo wariant chiński nie będzie się mocno różnić od tego, który pojawi się latem 2022 roku w Europie.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA