[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.8

Nowy Opel Corsa z napędem elektrycznym

Po wcześniejszym wycieku zdjęć nowego Opla Corsy producent przyspieszył debiut modelu o ponad tydzień. Oto Corsa w pełnej krasie.

Opel Corsa 2019 Opel Corsa 2019
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 54 750 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Oficjalna odsłona nowego Opla Corsy zaplanowana była na 4 czerwca, ale już w zeszłym tygodniu do sieci wyciekły oficjalne zdjęcia auta i podstawowe informacje o nim. Producent walczył o usuwanie publikacji ujawnionych zdjęć, ale jak widać bezskutecznie. I wydaje się też, że bezcelowo, bo przecież „to tylko Corsa”.

Przedstawiciele Opla poszli w końcu po rozum do głowy i zamiast wydzwaniać po redakcjach postanowili udostępnić po prostu pełne informacje i przesłać zdjęcia nowej Corsy w większej rozdzielczości. Co zatem nowego wiemy o Corsie?

Opel Corsa – platforma koncernu PSA

Nowa generacja Opla Corsy jest bardzo dopracowanym samochodem, technologicznym bliźniakiem Peugeota 208 czy DS3 Crossbacka, jako że Opel działa od pewnego czasu pod skrzydłami koncernu PSA.

Jako członek wielkiej rodziny PSA, Opel opracował swoją Corsę na bazie płyty podłogowej CMP, która znalazła się w pokazanych niedawno, wymienionych przed chwilą, nowym Peugeocie 208 i DS3 Crossbacku.

Użycie nowoczesnej platformy pozwoliło na zredukowanie masy aż o 108 kilogramów, ale i zastosowanie po raz pierwszy w tym modelu napędu czysto elektrycznego o zasięgu do 330 kilometrów.

Zobacz także: pierwsza hybrydowa Skoda - Superb iV

REKLAMA

REKLAMA

Opel Corsa 2019 Opel Corsa 2019

Opel Corsa – nadwozie

Nowa generacja Opla Corsy to dojrzałe auto miejskie, o raczej stonowanej, wyważonej stylistyce. Trudno zatem określić jednoznacznie grupę docelową, bo na młodzież jest tu za spokojnie, a na użytkowników w wieku dojrzałym może być za mało klasyczne. Nowa Corsa wydaje się być po prostu autem "dla każdego".

Samochód nie tylko wygląda na większy od poprzednika, ale w rzeczywistości taki jest. Nowa Corsa urosła o 40 mm na długość (ma 4,06 metra) i 18 mm na szerokość, co zwiastuje nieco więcej miejsca w kabinie. Mniejsza jest tylko wysokość auta – o 48 mm w porównaniu do poprzednika.

Urósł nieco bagażnik – o 25 litrów w stosunku do obecnej Corsy. Mierzy łącznie 309 litrów. To przyzwoity wynik jak na obecne auta segmentu B.

Zobacz także: pierwsza elektryczna Skoda już jest!

REKLAMA

Opel Corsa 2019 Opel Corsa 2019

Opel Corsa – wnętrze

Największym krokiem naprzód w przypadku nowej Corsy jest kabina. Wygląda świeżo i nowocześnie, choć przy tym po niemiecku schludnie i bez szaleństwa. Dobrze wygląda ekran systemu informacyjno-rozrywkowego (standardowo 7-calowy, opcjonalnie 10-calowy), wkomponowany w konsolę środkową. Wielu rywali ma zamiast tego wystający ponad deskę rozdzielczą tablet.

Warto zauważyć, że nowy Opel Corsa otrzyma system infotainment od PSA, porzucając rozwiązania stosowane wcześniej przez GM. Podobnie jest z dźwignią zmiany biegów w przypadku automatycznej przekładni. Będzie to rozwiązanie shift-by-wire, używane przez DS, Citroena i Peugeota.

Zobacz także: najlepsze silniki roku 2019

REKLAMA

REKLAMA

Opel Corsa 2019 Opel Corsa 2019

Opel Corsa – napęd

Opel Corsa-e, bo tak nazywać się będzie wersja zasilana prądem, ma być w pełni elektrycznym modelem. Znajdziemy tu napęd z nowego Peugeota e-208. Mowa zatem o silniku elektrycznym o mocy 136 koni mechanicznych i momencie obrotowym 260 Nm, czerpiącym energię z baterii o pojemności 50 kWh.

Producent podaje, że na sprint od 0 do 50 km/h Corsa-e potrzebować będzie 2,8 sekundy, a od 0 do 100 km/h 8,1 sekundy. Podobny jak w Peugeocie e-208 ma być zasięg, wynoszący według normy WLTP nawet 330 kilometrów.

Z kolei ładowanie akumulatora do poziomu 80 proc., z użyciem szybkiej ładowarki, ma zająć 30 minut. Oczywiście uzupełniać zapas prądu można też ze zwykłego gniazdka lub poprzez zamontowany w garażu wallbox.

Nowy Opel Corsa otrzyma również tradycyjne silniki, z których warto wymienić 1,2-litrowe, trzycylindrowe jednostki PureTech o mocy od 100 do 130 KM (mocniejsza współpracuje z 8-stopniowym automatem), a także 1,5-litrowego turbodiesla o mocy 100 KM. W ofercie ma się też znaleźć bazowy benzyniak o mocy 75 KM.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij