Karl to kolejny mały (a raczej średni) Opel w rodzinie. Niemiecka marka lubi nazywać swoje modele po imionach ludzkich. Czy jest to może zabieg ożywiania swoich aut? Tego nie wiemy. Co jest wiadome, to to, że Opel Karl w podstawowej wersji ma kosztować mniej niż 10 tys. euro.
Opel Karl otrzyma zabawki z aut klasy wyższej. Na listę wyposażenia trafią m.in. system Hill Start Assist, ułatwiający ruszanie na wzniesieniu, system ostrzegania przed niechcianą zmianą pasa, asystent parkowania, system doświetlania zakrętów, czy podgrzewana skórzana kierownica.
Pod maską Karla zagości malutki, ekologiczny silnik 1.0 ECOTEC z trzema cylindrami o mocy 75 KM. Tę jednostkę napędową opracowano specjalnie dla Karla.

Opel Karl chce być także stylowy. Do wyboru będzie 10 kolorów nadwozia oraz różne wzory felg o rozmiarach od 14 do 16 cali.
Karl do sprzedaży trafi latem 2015 roku.