[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Nowy Opel Mokka z napędem elektrycznym

Opel Mokka drugiej generacji został właśnie zaprezentowany światu. Auto ma zmieniony design nadwozia, nowoczesne wnętrze i napęd elektryczny dostępny od chwili premiery.

Pierwsza generacja Opla Mokki pojawiła się na salonie samochodowym w Genewie w 2012 roku, czyli już ponad osiem lat temu. Po drodze SUV przeszedł face lifting, a do nazwy dodano literę X. Druga odsłona SUV-a pierwotnie pojawić się miała również w Genewie, ale tegoroczny salon samochodowy został odwołany z powodu epidemii COVID-19.

Ale oto jest, nowa Mokka – już nie Mokka X. Z nową stylistyką i charakterystycznym pasem przednim nazwanym Opel Visor – to element, który zobaczymy w innych modelach marki oraz kabiną w stylu Opel Pure Panel, gdzie nie uraczymy analogowych zegarów ani „bajeranckich” animacji – wszystko podporządkowane funkcjonalności.

Opel Mokka

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Opel Mokka – nadwozie i konstrukcja

Nowy Opel Mokka to drugi – po Corsie – model, powstały w ramach koncernu PSA. SUV ma zatem wiele wspólnego z Peugeotem 2008 i DS 3 Crossbackiem. Od nich zapożyczy też silnik elektryczny, ale o tym za moment.

Mimo nieco dłuższego rozstawu osi (większy o 2 mm), nowa Mokka jest o 12,5 cm krótsza od poprzedniej generacji, ale jednocześnie – dzięki nowej platformie CMP – oferuje pięciu pasażerom podobną przestrzeń oraz do 350 litrów w przedziale bagażowym. Całkowita długość modelu wynosi 4,15 metra, co ułatwi manewrowanie w mieście.

Sylwetka nowej Mokki ma zmienione proporcje, z krótkimi zwisami i krótkim, a szerokim nadwoziem. Design SUV-a podkreśla nowość, zapowiadająca przyszłą stylistykę modeli Opla – Opel Vizor. Efektowny panel ciągnący się przez całą szerokość pasa przedniego.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Opel Mokka – wnętrze

W kabinie Mokki znajdziemy w pełni cyfrowy kokpit nowej generacji Opel Pure Panel. Nie ma tu żadnych analogowych wyświetlaczy, ani też fantazyjnych animacji. Zasada jest prosta – użytkowanie samochodu ma być możliwie przejrzyste i intuicyjne. Dlatego też, dla ułatwienia obsługi, projektanci Opla zachowali przyciski sterujące podstawowymi funkcjami, pozwalając uniknąć poszukiwań gdzieś w głębi menu.

Opel Mokka

Poziomo rozciągnięta tablica rozdzielcza Pure Panel łączy dwa panoramiczne wyświetlacze o przekątnej do 10 i 12 cali, w zależności od wersji. Centralny ekran jest dodatkowo obrócony w stronę kierowcy.

REKLAMA

REKLAMA

Opel Mokka – systemy i wyposażenie

Nowa Mokka może być wyposażona w rozbudowany adaptacyjny tempomat ACC, którego funkcja „stop and go” pozwala poruszać się w korkach w trybie półautonomicznym, przez automatyczne dostosowanie się do ruchu poprzedzającego pojazdu, bez działania hamulcem lub pedałem gazu ze strony kierowcy.

Na pokładzie znajdzie się też m.in. system aktywnego pozycjonowania pasa ruchu, który automatycznie utrzyma Mokkę na środku pasa ruchu.

Wszystkie wersje Mokki są standardowo wyposażone w lampy LED z przodu i z tyłu, a opcjonalnie są to adaptacyjne, nieoślepiające reflektory matrycowe IntelliLux LED z 14 świetlnymi segmentami.

Opel Mokka – silnik elektryczny na początek

Przełomowym faktem przy okazji premiery nowej generacji Mokki jest wprowadzenie od początku sprzedaży wersji z napędem elektrycznym – Mokka-e. To kolejna – poza mniejszą o 120 kg masą i lepszym rozplanowaniem przestrzeni wewnątrz – zaleta wykorzystania platformy CMP koncernu PSA.

Opel Mokka

Silnik elektryczny, znany już z modeli Peugeota czy z Corsy-e, oferuje moc 100 kW (136 KM) i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest dostępny od razu po uruchomieniu. Kierowca może tu wybierać pomiędzy trzema trybami jazdy – Normal, Eco i Sport.

Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosi 150 km/h, co pozwala zachować energię zgromadzoną w akumulatorze o pojemności 50 kWh. Taka ilość energii ma pozwolić na pokonanie do 322 km w trybie Normal, wg procedury WLTP.

Standardowym wyposażeniem Mokki jest przy tym system szybkiego ładowania prądem stałym 100 kW DC, który umożliwia naładowanie 80 proc. akumulatora w 30 minut.

Sprzedaż nowego Opla Mokki rozpocznie się pod koniec lata 2020 roku, a pierwsze egzemplarze dotrą do klientów na początku 2021 roku. Poza wersją elektryczną pojawią się także konwencjonalnie napędzane odmiany Mokki – benzynowe i wysokoprężne.

Opel Mokka

zobacz galerię

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA