Pierwsza generacja Porsche Macana zadebiutowała w 2014 roku i z miejsca podbiła serca opinii publicznej. Teraz kolej na gruntowny face lifting hitu, który został pokazany w Szanghaju.
Za modelem Macan stoi historia prawdziwego sukcesu. Od 2014 r. Porsche sprzedało ponad 350 tys. sztuk tego kompaktowego SUV-a. Z wynikiem już ponad 100 tys. dostarczonych egzemplarzy model ten jest szczególnie popularny na rynku chińskim, gdzie debiutuje jego przeprojektowane wcielenie.
REKLAMA
Odświeżony Porsche Macan na pierwszy rzut oka niewiele różni się od obecnego modelu. Ale do tego przecież Porsche przyzwyczaiło nas przez lata, w przypadku kultowej serii 911, ale też i kolejnych, nowszych samochodów. Zmiany są mało zauważalne, ale za to odczuwalne dla kierowcy.
REKLAMA
REKLAMA
Porsche Macan 2018 facelift
Na pewno najbardziej rzucającym się w oczy elementem nadwozia, który zmienił się w stosunku do dotychczasowej wersji, są tylne światła z trójwymiarowym, diodowym pasem świetlnym. Technika LED standardowo jest również obecna w reflektorach głównych.
Wśród nowych elementów wymienić trzeba to, co kierowca zastanie w środku. A tutaj, w znajomo wyglądającym kokpicie, pojawia się opcjonalna sportowa kierownica GT, nawiązująca do serii 911. W ramach dostępnego za dopłatą pakietu Sport Chrono kierownica zostaje wyposażona w przełącznik trybów jazdy i przycisk Sport Response.
Nowe są kolory nadwozia, takie jak „Miami Blue”, „Mamba Green Metallic”, „Dolomite Silver Metallic” i „Crayon”.
Porsche wykorzystało lifting modelu także jako okazję do wprowadzenia kolejnych systemów wspomagających. Nowy asystent jazdy w korku Traffic Jam Assist, obejmujący adaptacyjny tempomat, zapewnia prowadzenie przy prędkościach do 60 km/h. System ten nie tylko przyspiesza i hamuje, ale pomaga też w kierowaniu podczas jazdy w korku lub wolno poruszającym się strumieniu pojazdów.
REKLAMA
REKLAMA
Porsche Macan 2018 facelift
Nowy jest system Porsche Communication Management (PCM), który zapewnia pełną łączność i liczne cyfrowe funkcje. Powyżej konsoli środkowej znajduje się ekran dotykowy Full HD o przekątnej zwiększonej z 7 do 11 cali. Przeprojektowane zostały również otwory wentylacyjne, znajdujące się teraz poniżej środkowego ekranu.
Każdy egzemplarz modelu Macan jest wyposażony w moduł Connect Plus, dzięki czemu standardowo oferuje kompleksową łączność. Moduł ten umożliwia działanie różnych cyfrowych funkcji i usług, takich jak inteligentna obsługa głosowa oraz informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym – to elementy należące do seryjnego systemu nawigacji online.
Inżynierowie zajęli się też poprawkami pozdwozia. Precyzyjne zestrojenie układu jezdnego ma zapewniać większą neutralność prowadzenia przy zachowaniu stabilności i zwiększeniu komfortu. I chociaż to nietypowe w segmencie SUV-ów, Macan nadal ma mieszane ogumienie – o różnych szerokościach – na przedniej i tylnej osi.
Macan zaprezentowany w Szanghaju będzie oferowany na razie wyłącznie w Państwie Środka. W późniejszych miesiącach tego roku podążą za nim inne wersje oraz rynki.
Wlasnie przymierzam sie do kupna nowego auta i zdecydowlismy z zona ze bedzie to suv, z tego co widze w sasiedztwie fajnie sprawdza sie jako auto rodzinne. No, ale gdybym tylko wspomnial o tym aucie to wyladowalbym tego samegio dnia spakowany na podworku ;) Z reszta wlasnie umawiamy jazdy z ssangyongiem - dobrze wychodzi w testach.
~Ajax, 2018-07-26 14:31:46
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
AMG ujawnia plany na najbliższe lata. Spodziewamy się nie tylko w pełni elektrycznych modeli, ale przede wszystkim rasowych hybryd, dysponujących mocą 816 KM oraz 1000 Nm momentu obrotowego.
MINI Electric Pacesetter łączy w sobie wyczynowy charakter marki John Cooper Works z elektromobilnością. Ta wyjątkowa wersja powstała jako samochód bezpieczeństwa Formuły E.
Opel Crossland pojawił się w 2017 roku, jako następca modelu Meriva. Znak czasów – miejski van ustąpił miejsca SUV-owi. Teraz Crossland ewoluuje, przechodząc solidny face lifting. W teście wersja GS-Line o młodzieżowym charakterze.
Umówmy się – każdy z nas, od czasu do czasu, dopuszcza się mniejszych lub większych wykroczeń na drodze. Kierowców, którzy robią to jednak z premedytacją i w zupełnym pogwałceniu nie tylko przepisów, ale i logiki oraz zdrowego rozsądku przybywa.
Za przywróconą do świetności Mazdą MX-81 kryje się historia splatająca losy dwóch młodych ambitnych ludzi, którzy wizjonersko kształtowali przyszłość motoryzacji. Historia, której nawet najzdolniejsi pisarze nie mogliby wymyślić - bo składa się z dużej porcji przypadku i szczypty szczęścia. Zapraszamy w podróż do przeszłości.
REKLAMA
Ups... widzimy, że masz AdBlocka.
Nasz serwis jest dostępny całkowicie bezpłatnie, ale żeby taki mógł pozostać, musimy wyświetlać na nim reklamy. Jeśli cenisz naszą pracę, dodaj tę stronę do wyjątków. Nie musisz wchodzić w ustawienia przeglądarki. Wystarczy kliknąć poniżej.
Komentarze
~Ajax, 2018-07-26 14:31:46
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?