Nowy Range Rover Sport - premiera i ceny

Range Rover Sport debiutuje w trzeciej odsłonie, z nowoczesnym wyposażeniem i mocnymi silnikami. W gamie napędów znajdziemy diesla, hybrydę plug-in, a nawet rasowo brzmiący silnik V8.

Range Rover Sport 2022 fot. materiały prasowe
Range Rover Sport 2022
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 182 900 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Range Rover Sport jest potężnym SUV-em, któremu stylistycznie bliżej jest do Range Rovera Evoque, natomiast kształt nadwozia, wielkość i sylwetka to cały nowy Range Rover. Podstawę konstrukcji stanowi tu architektura MLA-Flex (Modular Longitudinal Architecture), która zapewnia nawet o 35 proc. większą sztywność skrętną. Najciekawiej jest jednak w kabinie i pod maską. Zacznijmy od wnętrza.

Już samo ustawienie fotela Command Driving Position zapewniać ma świetną widoczność, bo nowe panele przedniej szyby oraz wąskie słupki dają lepszy widok na zewnątrz z przodu i z boku. Siedzenia ustawione są przy tym jak w kokpicie, co osiągnięto poprzez obniżenie pozycji kierowcy o 20 mm w porównaniu z nowym Range Roverem. Kierownica o mniejszej średnicy daje z kolei bardziej sportowe odczucia.

Range Rover Sport – czyste powietrze, cisza w kabinie

Nowy Range Rover jest oprócz tego dostępny z systemem oczyszczania powietrza w kabinie z filtrem PM2.5 oraz technologią nanoeTM X. Zaawansowane systemy filtrowania powietrza pracują, aby znacznie zredukować nieprzyjemne zapachy, bakterie oraz alergeny, a także wirusy SARS-CoV-2. Jak to działa? Zaawansowana technologia jest aktywna w powietrzu, kondensując wilgoć z powietrza w kabinie i rozbijając ją na elektrycznie doładowane cząsteczki. Skutkuje to wysokim napięciem, w którego wyniku powstają pierwiastki hydroxylu (OH) w nanocząsteczkach wody, reagujące z zanieczyszczeniami w powietrzu. W ciągu 30 minut użytkowania system wykazuje 97-procentową efektywność w eliminowaniu wirusów, bakterii i zanieczyszczeń, co zostało niezależnie przetestowane w warunkach laboratoryjnych. W innym niezależnym teście technologia nanoeTM X wykazała ponad 99-procentową eliminację wirusa SARS-CoV-2. Drugie urządzenie nanoeTM X dla tylnej kabiny zapewnia skuteczność systemu dla wszystkich pasażerów.

Range Rover Sport 2022fot. materiały prasowe
Range Rover Sport 2022

W kabinie jest poza tym bardzo cicho, za sprawą sztywnej konstrukcji, dobrego wygłuszenia, ale też technologii aktywnej redukcji hałasu. Pozwala ona cieszyć się czystym dźwiękiem silnika, odfiltrowując niepożądane hałasy z drogi lub opon. Ta aktywna redukcja to funkcja nowego, flagowego systemu dźwiękowego Meridian Signature, która wykorzystuje ona indywidualne akcelerometry do pomiaru dźwięku materiałowego oraz mikrofony do pomiaru dźwięku powietrznego umieszczone w każdym nadkolu. Monitorują one dźwięk i modulują aktywną redukcję hałasu w celu ciągłego i natychmiastowego generowania sygnału tłumiącego, odtwarzanego przez 29 głośników w kabinie, aby aktywnie usuwać dodatkowe częstotliwości hałasu drogowego do 1 kHz, zanim dotrą one do pasażerów kabiny. W ten sposób system działa szybciej niż prędkość dźwięku, wykrywając i maskując niepożądane dźwięki, zanim dotrą one do uszu pasażerów.

Range Rover Sport – praktyczna kabina i miejsce na bagaż

Dzięki lepszej pakowności, umożliwionej przez elastyczną architekturę MLA, kabina nowego Range Rovera Sport jest bardziej przestronna, z większą ilością miejsca dla pasażerów i ich bagażu. Przestrzeń bagażowa ma teraz bardziej użyteczny kształt z lepszym dostępem dzięki elektrycznie sterowanej klapie tylnej. Przestrzeń bagażowa pomieści 835 litrów miejsca aż do podsufitki, natomiast opuszczenie tylnych siedzeń za pomocą wygodnych przycisków umieszczonych w pobliżu klapy tylnej zwiększa dostępną przestrzeń do 1860 litrów.

Range Rover Sport – napędy

Na czele nowej gamy układów napędowych w technologii PHEV o rozszerzonym zasięgu stoi model P510e. Zapewnia on równowagę między mocą i natychmiastową reakcją za sprawą sześciocylindrowego silnika benzynowego Ingenium, silnika elektrycznego o mocy 105 kW i akumulatora o pojemności 38,2 kWh, co w połączeniu daje 510 KM.

Dla typowych dla Range Rovera Sport osiągów dostępny jest nowy silnik P530 V8 Twin Turbo o mocy 530 KM, 750 Nm momentu obrotowego i przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy, z włączoną funkcją Dynamic Launch. Dorównuje on poprzedniemu Range Roverowi Sport SVR, zapewniając jednocześnie 17-procentową poprawę wydajności w porównaniu ze starym V8.

Range Rover Sport 2022fot. materiały prasowe
Range Rover Sport 2022

Pełna gama silników obejmuje wersje:

  • Hybryda typu plug-in
    • P510e, 510 KM 3.0-l 6-cylindrowy, PHEV, 700 Nm
    • P440e, 440 KM 3.0-l 6-cylindrowy, PHEV, 620 Nm
  • Benzyna
    • P400, 400KM 3.0-l 6-cylindrowy, MHEV, 550 Nm
    • P530, 530KM 4.4-l Twin Turbo V8, 750 Nm
  • Diesel
    • D250, 249KM 3.0-l 6-cylindrowy, MHEV, 600 Nm
    • D300, 300KM 3.0-l 6-cylindrowy, MHEV, 650 Nm
    • D350, 350KM 3.0-l 6-cylindrowy, MHEV, 700 Nm

Range Rover Sport – cennik

Ceny nowego Range Rovera Sport zaczynają się od niemałych kwot, bo najtańszy jest diesel, który kosztuje od 482 200 zł. Po drugiej stronie cennika jest z kolei model w wyposażeniu First Edition, napędzany 4,4-litrowym silnikiem V8, który kosztuje od 798 100 zł. Chętni na hybrydę plug-in muszą wyłożyć minimum 519 400 złotych za model w podstawowym wyposażeniu S.

Zobacz także:
REKLAMA