Range Rover Sport jest potężnym SUV-em, któremu stylistycznie bliżej jest do Range Rovera Evoque, natomiast kształt nadwozia, wielkość i sylwetka to cały nowy Range Rover. Podstawę konstrukcji stanowi tu architektura MLA-Flex (Modular Longitudinal Architecture), która zapewnia nawet o 35 proc. większą sztywność skrętną. Najciekawiej jest jednak w kabinie i pod maską. Zacznijmy od wnętrza.
Już samo ustawienie fotela Command Driving Position zapewniać ma świetną widoczność, bo nowe panele przedniej szyby oraz wąskie słupki dają lepszy widok na zewnątrz z przodu i z boku. Siedzenia ustawione są przy tym jak w kokpicie, co osiągnięto poprzez obniżenie pozycji kierowcy o 20 mm w porównaniu z nowym Range Roverem. Kierownica o mniejszej średnicy daje z kolei bardziej sportowe odczucia.
Range Rover Sport – czyste powietrze, cisza w kabinie
Nowy Range Rover jest oprócz tego dostępny z systemem oczyszczania powietrza w kabinie z filtrem PM2.5 oraz technologią nanoeTM X. Zaawansowane systemy filtrowania powietrza pracują, aby znacznie zredukować nieprzyjemne zapachy, bakterie oraz alergeny, a także wirusy SARS-CoV-2. Jak to działa? Zaawansowana technologia jest aktywna w powietrzu, kondensując wilgoć z powietrza w kabinie i rozbijając ją na elektrycznie doładowane cząsteczki. Skutkuje to wysokim napięciem, w którego wyniku powstają pierwiastki hydroxylu (OH) w nanocząsteczkach wody, reagujące z zanieczyszczeniami w powietrzu. W ciągu 30 minut użytkowania system wykazuje 97-procentową efektywność w eliminowaniu wirusów, bakterii i zanieczyszczeń, co zostało niezależnie przetestowane w warunkach laboratoryjnych. W innym niezależnym teście technologia nanoeTM X wykazała ponad 99-procentową eliminację wirusa SARS-CoV-2. Drugie urządzenie nanoeTM X dla tylnej kabiny zapewnia skuteczność systemu dla wszystkich pasażerów.

W kabinie jest poza tym bardzo cicho, za sprawą sztywnej konstrukcji, dobrego wygłuszenia, ale też technologii aktywnej redukcji hałasu. Pozwala ona cieszyć się czystym dźwiękiem silnika, odfiltrowując niepożądane hałasy z drogi lub opon. Ta aktywna redukcja to funkcja nowego, flagowego systemu dźwiękowego Meridian Signature, która wykorzystuje ona indywidualne akcelerometry do pomiaru dźwięku materiałowego oraz mikrofony do pomiaru dźwięku powietrznego umieszczone w każdym nadkolu. Monitorują one dźwięk i modulują aktywną redukcję hałasu w celu ciągłego i natychmiastowego generowania sygnału tłumiącego, odtwarzanego przez 29 głośników w kabinie, aby aktywnie usuwać dodatkowe częstotliwości hałasu drogowego do 1 kHz, zanim dotrą one do pasażerów kabiny. W ten sposób system działa szybciej niż prędkość dźwięku, wykrywając i maskując niepożądane dźwięki, zanim dotrą one do uszu pasażerów.
Range Rover Sport – praktyczna kabina i miejsce na bagaż
Dzięki lepszej pakowności, umożliwionej przez elastyczną architekturę MLA, kabina nowego Range Rovera Sport jest bardziej przestronna, z większą ilością miejsca dla pasażerów i ich bagażu. Przestrzeń bagażowa ma teraz bardziej użyteczny kształt z lepszym dostępem dzięki elektrycznie sterowanej klapie tylnej. Przestrzeń bagażowa pomieści 835 litrów miejsca aż do podsufitki, natomiast opuszczenie tylnych siedzeń za pomocą wygodnych przycisków umieszczonych w pobliżu klapy tylnej zwiększa dostępną przestrzeń do 1860 litrów.