Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.0

Nowy VW Golf GTD Variant: Oszczędny waria(n)t GTI

Pierwszy Golf GTD pojawił się niedługo po legendarnym GTI. Tamten jednak występował tylko w wersji hatchback. Teraz Volkswagen wypuszcza po raz pierwszy Golfa Varianta GTD, czyli kombi.

Volkswagen mocno rozszerza ofertę Golfa VII. Po odmianach ekologicznych i sportowych, przyszła pora na uśrednienie oferty, czyli połączenie ekologii ze sportem. Golf Variant GTD (Gran Turismo Diesel) posiada rozwinięty silnik 2.0 TDI o mocy 184 KM. Z tym silnikiem staje się bezpośrednim konkurentem dla Skody Octavii RS i Leona ST FR.

Auto nie poraża osiągami, ale nie taki jest jego cel. Ma być przede wszystkim oszczędny, jedynie ze sportową żyłką. I w tej odmianie doskonale spełnia tę rolę. Diesel rozpędza go do setki w 7,9 s, paląc przy tym średnio 4,4 l/100 km (dane producenta).

Sportowy charakter auta podkreślają zderzaki i grill o strukturze plastra miodu, przyciemnione tylne światła, nakładki progowe, 17-calowe felgi, czarne relingi dachowe i chromowane, podwójne końcówki rur wydechowych. Golf Variant GTD "siedzi" niżej o 15 mm od zwykłej wersji.

Wnętrze dobrze znane z Golfa GTI, czyli "kubełki" w charakterystyczną kratkę, sportowa kierownica, czarna podsufitka, a także liczne akcenty w kolorze Checkered Black oraz nakładki na pedały ze stali nierdzewnej.

Wewnątrz panuje typowy niemiecki ład i porządek. Biegi można zmieniać łopatkami przy kierownicy.

Ceny Golfa Varianta GTD nie są znane, ale najtańsze auto będzie prawdopodobnie kosztować ok. 105 tys. zł. Premiera odbędzie się podczas Genewskiego Salonu Samochodowego w marcu. Golf do polskich salonów wjedzie w maju.

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 121 890 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij