Pierwszy Garbus bez dachu pojawił się w... 1949 roku. Do 1980 roku "w świat" rozeszło się aż 330 000 egzemplarzy tej wersji. Druga generacja zadebiutowała 10 lat temu i kontynuowała wizję kabrioletu z miękkim dachem. Beetle trzeciej generacji również posiada miękki dach, który składa się w około 10 sekund (do prędkości 50 km/h).
Beetle Cabriolet będzie oferowany z seryjną osłoną złożonego dachu. Wewnątrz znajdziemy elementy charakterystyczne dla modelu: duży okrągły prędkościomierz czy schowek podręczny. Bagażnik auta pomieści 225 litrów.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa w przypadku dachowania, opracowany został aktywny system pałąków ochronnych. Składa się on z dwóch wysuwanych modułów umieszczonych w niewidoczny sposób za oparciami tylnej kanapy. Moduły są aktywowane w razie wypadku przez centralny sterownik poduszek powietrznych.
Nowy Beetle Cabriolet będzie oferowany z siedmioma wariantami silników. Podstawowym będzie jednostka 1,2 TSI o mocy 105 KM. W momencie wprowadzenia na rynek dostępna będzie także wersja BlueMotion Technology tego silnika. Kolejne odmiany benzynowe to 1,4 TSI (160 KM) i 2,0 TSI (200 KM). Jako silniki wysokoprężne Volkswagen oferuje jednostkę 1,6 TDI o mocy 105 KM (także w wersji BlueMotion Technology) oraz 2,0 TDI o mocy 140 KM.
Źródło: mototarget