Nowy Volkswagen Beetle Cabrio

Volkswagen Beetle Cabrio

Pierwszy Garbus bez dachu pojawił się w... 1949 roku. Do 1980 roku "w świat" rozeszło się aż 330 000 egzemplarzy tej wersji. Druga generacja zadebiutowała 10 lat temu i kontynuowała wizję kabrioletu z miękkim dachem. Beetle trzeciej generacji również posiada miękki dach, który składa się w około 10 sekund (do prędkości 50 km/h).  

Beetle Cabriolet będzie oferowany z seryjną osłoną złożonego dachu. Wewnątrz znajdziemy elementy charakterystyczne dla modelu: duży okrągły prędkościomierz czy schowek podręczny. Bagażnik auta pomieści 225 litrów.  

W celu zapewnienia bezpieczeństwa w przypadku dachowania, opracowany został aktywny system pałąków ochronnych. Składa się on z dwóch wysuwanych modułów umieszczonych w niewidoczny sposób za oparciami tylnej kanapy. Moduły są aktywowane w razie wypadku przez centralny sterownik poduszek powietrznych. 

Nowy Beetle Cabriolet będzie oferowany z siedmioma wariantami silników. Podstawowym będzie jednostka 1,2 TSI o mocy 105 KM. W momencie wprowadzenia na rynek dostępna będzie także wersja BlueMotion Technology tego silnika. Kolejne odmiany benzynowe to 1,4 TSI (160 KM) i 2,0 TSI (200 KM). Jako silniki wysokoprężne Volkswagen oferuje jednostkę 1,6 TDI o mocy 105 KM (także w wersji BlueMotion Technology) oraz 2,0 TDI o mocy 140 KM.  

Źródło: mototarget 

Zobacz również:
REKLAMA