Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Nowy Volkswagen "Garbus" na wideo

Volkswagen Beetle

Pierwszy "Garbus", przez 73 lata od premiery w 1938 roku sprzedał się w liczbie 21,5 miliona egzemplarzy. Drugi, zaprezentowany w 1998 do końca 2010 - w liczbie niewiele ponad milion egzemplarzy. Dziś pokazano kolejną generację - czy podbije rynek?

Beetle (z nazwy zniknął przedrostek "New") podrósł i wydoroślał. Jest dłuższy o 15 cm (428 cm), szerszy o 8 (181 cm) i niższy o centymetr (147) od poprzednika. Zwiększono rozstaw osi (254 cm) i rozstaw kół, dzięki czemu w kabinie powinno się znaleźć więcej miejsca dla podróżujących. Przybyło też przestrzeni ładunkowej - z 209 u poprzednika do 310 litrów obecnie. Nowy model stracił trochę swojej stylistycznej słodkości. Designerzy pod okiem Waltera de Silvy postarali się o to, by auto nie wyglądało już jak nadmuchana zabaweczka.

W Nowym Jorku producent przedstawił listę silników, które trafią pod maskę auta wprowadzanego tam do sprzedaży w przyszłym roku. Najoszczędniejszy ma być dwulitrowy TDI o mocy 140 KM, zestawiony z sześciobiegową skrzynią manualną, albo dwusprzęgłowym DSG. Oprócz niego dostępne będą benzynowe jednostki o pojemności 2,5- oraz 2,0-litra i mocy odpowiednio 170 i 200 KM. Ta ostatnia to oczywiście turbodoładowane TSI.

W Europie Beetle pojawi się z silnikami benzynowymi TSI (1.2 105KM, 1.4 160 KM, 2.0 200 KM) i wysokoprężnymi TDI (1.6 105 lub 140 KM). Póki co nie mówi się nic o odmianie hybrydowej.

Ci którzy nie mogą się doczekać prezentacji auta w lokalnym salonie, mogą spróbować sił z konfiguratorem online - link.

 

 

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 52 490 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (7)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij