[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.3

Nowy Volkswagen Golf. Zdjęcia i dane techniczne

Volkswagen Golf ósmej generacji ujrzał światło dzienne. Model ten będzie w najbliższych latach wyznaczał trendy w segmencie aut kompaktowych.

Volkswagen Golf VIII Volkswagen Golf VIII
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 142 790 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Volkswagen Golf to model, którego nikomu nie trzeba przedstawiać. Jeden z najchętniej kupowanych samochodów na świecie, niekwestionowany król europejskiego rynku, od siedmiu generacji obiekt pożądania i marzenie wielu.

Ósma odsłona Volkswagena Golfa wprowadza szereg nowości technologicznych, opcje łączności, cyfryzację obsługi, większy wybór hybrydowych napędów i wiele innych elementów, które pozwolą mu w kolejnych latach utrzymać pozycję lidera sprzedaży w Europie.

Volkswagen Golf VIII – nadwozie

Zgodnie z wcześniejszymi oczekiwaniami, stylistyka nowego Volkswagena Golfa jest ewolucją tego, co znamy z poprzednich generacji. Z każdą kolejną odsłoną Golf zmienia się w nieznacznym stopniu, sprawiając wrażenie mocnego face liftingu, a nie wejścia zupełnie nowego modelu.

Pomimo tego, że stylistycznie niemiecki kompakt niewiele się zmienia i dla wielu jest nudny, choć dopracowany w każdym szczególe, można być spokojnym o to, że Golf znów będzie się doskonale sprzedawać.

Zobacz także: 70 nowych modeli Volkswagena do 2028 r.!

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Golf VIII Volkswagen Golf VIII

Na uwagę zasługują węższe i bardziej kształtne przednie reflektory oraz nisko opadająca linia maski z przetłoczeniami, które nadają Golfowi lekkości. Podobnie jest z tyłu, gdzie pojawią się mocniej stylizowane światła, zwężające się ku środkowi tylnej klapy. Z profilu już na pierwszy rzut oka wiadomo, że mamy do czynienia z Golfem. Tak było zawsze i to, konsekwentnie, nie ulega zmianie.

Pod względem rozmiarów nadwozia, nie ma tu wielkich zmian. Długość to 4284 mm, szerokość 1789 mm, a wysokość 1456 mm, przy rozstawie osi wynoszącym 2636 mm. Zmniejszyć za to udało się zarówno powierzchnię czołową, jak i współczynnik oporu powietrza, który w nowym Golfie wynosi 0,275.

Volkswagen Golf VIII – wnętrze

Więcej zmian znajdziemy za to we wnętrzu. Całkowicie zmieniona została koncepcja obsługi, z liczbą przycisków i pokręteł zredukowaną do absolutnego minimum. Jest to zgodne z obecnymi trendami, choć czy tak naprawdę wygodniejsze – to sprawa dyskusyjna.

Deska rozdzielcza została mocno unowocześniona. Widać tu elementy spotkane wcześniej w Volkswagenie ID.3, jak choćby panel obsługi oświetlenia i ogrzewania szyb po lewej stronie zegarów. Sporo przycisków znajdzie się też na wielofunkcyjnej kierownicy.

Zobacz także: kolejne elektryczne modele Volkswagena

REKLAMA

Volkswagen Golf VIII Volkswagen Golf VIII

Ekran wirtualnych zegarów jest montowany seryjnie i nazywa się teraz Innovision Cockpit. Podobnie w standardzie dostaniemy systemy łączności We Connect i We Connect Plus, a także automatyczną klimatyzację, systemy Lane Assist czy Front Assist oraz system Car2X, który pozwoli komunikować się z otoczeniem i innymi samochodami w pobliżu.

Producent zmienia też wersje wyposażenia. Dotychczasowe Trendline, Comfortline i Highline odchodzą do lamusa. Teraz nazywać się będą:

  • Golf
  • Life
  • Style
  • R-Line (wersja usportowiona)

Podczas prezentacji podkreślono, że już bazowa wersja nowego Golfa będzie dobrze wyposażona, w tym w systemy łączności oraz LED-owe oświetlenie zewnętrze, a także wymienione wyżej systemy, 10,25-calowe wirtualne zegary oraz 8,25-calowy ekran multimedialny na środku deski rozdzielczej. W wyższych wersjach wyposażenia centralny wyświetlacz będzie mieć do 10 cali przekątnej ekranu, a opcjonalnie zamówić można wyświetlacz head-up.

Rozbudowana będzie też komunikacja głosowa z samochodem. Bardziej naturalna i intuicyjna, jeśli chodzi o wydawanie komend, wspierana przez system głosowy Alexa do obsługi muzyki, zdalnego sterowania kompatybilnymi systemami w mieszkaniu (ogrzewanie, itp.), sprawdzania wiadomości czy pogody.

Zobacz także: Volkswagen testuje produkcję akumulatorów do aut elektrycznych

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Golf VIII Volkswagen Golf VIII

Volkswagen Golf VIII – silniki i napęd

Wybór rodzajów napędu i silników będzie w nowym Golfie szerszy niż wcześniej. Dostępne będą m.in.:

  • wersje benzynowe TSI,
  • wysokoprężne TDI,
  • zasilane gazem naturalnym TGI,
  • miękkie hybrydy eTSI,
  • hybrydy plug-in eHybrid.

Po wprowadzeniu do oferty wszystkich tych napędów, gama zawierać będzie jednostki dysponujące mocą od 90 KM aż po 300 KM. W sumie dostępnych będzie osiem różnych napędów – po raz pierwszy w historii Golfa.

Gama klasycznych napędów składać się będzie z dwóch silników trzycylindrowych o mocy 90 i 110 KM, pracujących w cyklu Millera, z obniżonym spalaniem i emisją dwutlenku węgla oraz dwóch czterocylindrowych diesli o mocy 115 i 150 KM, każdy z dodatkiem AdBlue i spalaniem niższym o 17 proc. względem swoich odpowiedników poprzednich generacji.

Szeroki będzie też wybór napędów hybrydowych. Nowy Golf będzie ich mieć nie mniej niż pięć, wykorzystujących po raz pierwszy w tym modelu instalację 48-woltową i nową generację litowo-jonowych akumulatorów.

Zobacz także: Mitsubishi Eclipse Cross - jak z kosztami eksploatacji?

REKLAMA

Volkswagen Golf VIII Volkswagen Golf VIII

Dostępne będą trzy odmiany napędu eTSI. Będą to miękkie hybrydy w wersjach mocy 110 KM, 130 KM oraz 150 KM. Ale to nie koniec w kwestii nowoczesnych i oszczędnych napędów. Będą jeszcze hybrydy plug-in pod nazwą eHybrid.

Pierwsza z nich, ukierunkowana na oszczędność, będzie dysponować mocą systemową 204 KM, podczas gdy usportowiona odmiana GTE otrzyma napęd o mocy 245 KM. Obie wersje korzystać będą z akumulatora o pojemności 13 kWh.

Producent zapowiedział, że w przyszłym roku na rynku pojawią się niezależnie opracowywane modele Golfa, takie jak:

  • Golf GTI,
  • Golf GTI TCR,
  • Golf GTD,
  • Golf GTE,
  • Golf R.

Nowa generacja Volkswagena Golfa będzie na wiele kolejnych lat wyznacznikiem dla konkurencji. Ósma odsłona kompaktowego bestsellera wypełniona jest po brzegi nowoczesną technologią, systemami łączności, komfortu i bezpieczeństwa. Szerokie będzie pole do personalizacji auta, zarówno z zewnątrz, jak i przede wszystkim w środku.

Pozostaje teraz zaczekać na premierę sprzedażową i opublikowanie cennika dla naszego rynku. My niecierpliwie wypatrujemy natomiast zaproszenia na pierwsze jazdy nowym Golfem, żeby móc podzielić się z wami naszymi wrażeniami z jazdy Golfem i obsługi jego licznych systemów.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij