Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Nowy Volkswagen Golf coraz bliżej

Volkswagen przygotowuje się intensywnie do rozpoczęcia produkcji Golfa nowej generacji. Co wiemy o Volkswagenie Golfie nr 8?

Volkswagen Golf VIII Volkswagen Golf VIII

Volkswagen Golf jest dzisiaj sprzedawany w 108 krajach i od 1974 roku znalazł już uznanie 34 milionów nabywców. Całkowite inwestycje Volkswagena w nowy model wynoszą 1,8 miliarda euro. W fabryce w Wolfsburgu powstaje dzisiaj każdego dnia ponad 2 tys. samochodów z rodziny Golfa. Również w przyszłości pozostanie ona głównym miejscem produkcji tego kompaktowego modelu.

Obecnie sprzedawany w salonach Volkswagen Golf VII pojawił się na rynku już w 2012 roku, podczas salonu samochodowego w Paryżu. Golf VIII natomiast miał pojawić się w 2018 roku. Okazuje się jednak, że nowa odsłona pojawi się w połowie roku 2019, bo producent chce wyjątkowo mocno dopieścić swoją kurę znoszącą złote jajka.

Jak pisaliśmy niedawno, powołując się na niemiecki "Auto Motor und Sport", nowa generacja Volkswagena Golfa ma mieć bardziej wyrazistą stylistykę nadwozia, co oznaczałoby odejście od mocno konserwatywnej linii, prowadzonej przez te wszystkie lata.

Co istotne, zmienić mają się proporcje karoserii, które do tej pory były na tyle niezmienne, że niewprawne oko nie rozróżniało poszczególnych, następujących po sobie generacji. Klosze lamp przednich mają z kolei mieć wyróżniający je na ulicy kształt.

Dużo pracy eksperci poświęcają kwestiom aerodynamiki, co wspólnie z dalszą redukcją masy własnej przyczynić się ma do znacznego obniżenia zużycia paliwa.

Pozostając w kwestii odchudzania. Nowa generacja Volkswagena Golfa oparta będzie na zmodernizowanej wersji platformy MQB, na której osadzony jest obecny model. Według wstępnych informacji, uda się obniżyć masę kompaktu nawet o 50 kg w stosunku do Golfa "siódemki", który jest z kolei lżejszy od swojego poprzednika.

Do napędu nowego Golfa posłuży zoptymalizowana i zmodernizowana rodzina silników EA211, do których należą jednostki 1.0 TSI, 1.2 TSI i 1.4 TSI. Turbosprężarki o zmiennej geometrii oraz spalanie w cyklu Millera (rozwiązanie znane z silnika 1.5 TSI) będą kluczowe w uzyskaniu redukcji spalania.

Wśród odmian znajdzie się prawdopodobnie tzw. miękka hybryda (mild hybrid), a także silniki Diesla i benzynowe z filtrem cząstek stałych. Prawdopodobnie nie zobaczymy już modelu e-Golf, jako że rodzina elektrycznych modeli powstaje niezależnie od głównej linii modelowej.

- Następny Golf wprowadzi Volkswagena w erę pojazdów w pełni współpracujących ze sobą nawzajem i z otoczeniem w ramach rozszerzonych funkcji jazdy autonomicznej. Na jego pokładzie znajdzie się więcej oprogramowania niż kiedykolwiek wcześniej. Nowy Golf ma stały kontakt z Internetem, a dzięki swojemu cyfrowemu wnętrzu i systemom asystującym będzie wyznaczał standardy w dziedzinie łączności i bezpieczeństwa - powiedział Karlheinz Hell, szef działu modeli kompaktowych.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij