Nowy Volkswagen Polo – cennik modelu

Nowy Volkswagen Polo pojawił się w sprzedaży. Do wyboru oferuje silniki o mocy od 80 do 110 KM i w sumie cztery poziomy wyposażenia, natomiast później dołączy 206-konne Polo GTI.

Volkswagen Polo facelift 2021 fot. materiały prasowe
Volkswagen Polo facelift 2021
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 66 490 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Volkswagen Polo przez 46 lat istnienia znalazł ponad 18 milionów klientów i stał się niejako symbolem segmentu B. Obecny model ma szansę ten wynik mocno wyśrubować, bo jest w każdym razie na wskroś nowoczesny i naszpikowany technologiami. Po raz pierwszy Polo może być na przykład wyposażone nie tyle w reflektory LED, co w zaawansowane matrycowe diodowe reflektory IQ.Light.

REKLAMA

Ale nie tylko jeśli chodzi o te elementy oświetlenia, bo także pod względem technicznym nowe Polo zdradza bliskie podobieństwo z modelami Volkswagena należącymi do wyższych klas. Nowością wśród samochodów segmentu Polo jest na przykład możliwość wyposażenia auta w system Travel Assist czy obecność wirtualnych zegarów już w podstawowej wersji.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Volkswagen Polo – cennik

Cennik nowego Volkswagena Polo otwiera wersja z silnikiem 1.0 MPI (80 KM) i 5-biegową skrzynia manualną, dostępna od 63 290 zł. Kolejny poziom wyposażenia Life zaczyna się od kwoty 74 190 zł za wariant 95-konny 1.0 TSI. Następny jest poziom Style w cenie od 83 290 zł z tym samym 95-konnym motorem, a na szczycie mamy sportowo stylizowane Polo R-Line w cenie od 85 590 zł – także bazowo sparowany z jednostką 1.0 TSI 95 KM.

Volkswagen Polo facelift 2021fot. materiały prasowe
Volkswagen Polo facelift 2021

Co znajdziemy w standardzie podstawowego wariantu? Wybrane elementy to na przykład wirtualne zegary Digital Cockpit o przekątnej 8 cali i reflektory EcoLED, radio Composition z ekranem o przekątnej 6,5 cala czy asystent utrzymania toru jazdy. Ale już koła to klasyczne „stalówki” o średnicy 14 cali. Od wersji Life wzwyż nowe Polo można natomiast wyposażyć w Digital Cockpit Pro z ekranem o przekątnej 10,25 cala (dopłata 1410 zł). Nowe Polo jest poza tym dostępne z trzema rodzajami systemów multimedialnych:

  • radio Composition z ekranem o przekątnej 6,5 cala (seryjny w wersjach Polo i Life),
  • Ready2Discover z 8-calowym ekranem i z usługą Streaming & Internet (seryjny w Style, R-Line, za dopłatą 1820 zł w Life),
  • Discover Media z ekranem wielkości 8 cali i z usługą Streaming & Internet.

Jeśli chodzi o ofertę napędów, to są tu trzy benzynowe silniki do wyboru. Jednostki napędowe dostępne w chwili rozpoczęcia sprzedaży rozwijają moc 80 KM, 95 KM i 110 KM. Silnik o mocy 95 KM może współpracować z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (DSG), ten o mocy 110 KM jest z nią łączony seryjnie. Silniki o mocy od 80 do 110 KM są trzycylindrowe i mają pojemność 999 cm3; te o mocy od 95 KM wzwyż są wyposażane w turbosprężarkę. Pod koniec roku do oferty dołączy wersja GTI, wyposażona w jednostkę napędową 2.0 TSI 152 kW (206 KM).

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Polo – bardziej dojrzały

Volkswagen Polo facelift 2021fot. materiały prasowe
Volkswagen Polo facelift 2021

Przypomnijmy, że bazę techniczną nowego Polo tworzy nowoczesna modułowa płyta podłogowa MQB, która umożliwia uzyskanie bagażnika o pojemności 351 litrów, który szybko można powiększyć do 1125 l. Ponadto. Dzięki MQB karoseria auta jest sztywniejsza, bardziej odporna na deformację podczas zderzeń i ma niższą masę niż poprzednio stosowane konstrukcje.

Nowe Polo może być wyposażane w nowoczesne i zaawansowane technicznie diodowe matrycowe reflektory IQ.Light (seryjne w wersji Style, za dopłatą 4920 zł w wersjach Life i R-Line). Polo jest piątym modelem – po Touaregu, Passacie, Golfie i Tiguanie – wyposażanym w te diodowe reflektory. Matryca składająca się z ośmiu diod w każdym module reflektora umożliwia realizację różnych, także interaktywnych, funkcji oświetleniowych.

Systemem, zastosowanym w Polo po raz pierwszy, jest również Travel Assist, który umożliwia półautomatyczną jazdę. W zakresie prędkości od 0 km/h (auta z przekładnią DSG) lub od 30 km/h (auta z przekładnią mechaniczną) aż do prędkości maksymalnej system ten może automatycznie kierować autem, hamować i przyspieszać (kierowca pozostaje odpowiedzialny za kontrolowanie pojazdu). System korzysta m.in. z aktywnego tempomatu ACC i z systemu Lane Assist, który utrzymuje samochód na pasie ruchu. Uruchamia się go specjalnym przyciskiem Travel Assist znajdującym się na nowej wielofunkcyjnej kierownicy. System Travel Assist jest seryjny w wersjach Style i R-Line (w wersji Life wymaga dopłaty 3630 zł).

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA