W nowym silniku zmieniono wymiary średnicy cylindra i długości skoku tłoka (dotychczas było to 92 x 75 mm, w nowej wersji jest 84 x 90 mm). Pozwoliło to na zmniejszenie zużycia paliwa o 10% w stosunku do poprzedniej - drugiej generacji bokserów Subaru. Dwulitrowy silnik ma tę samą moc - 146 KM, zmienił się natomiast moment obrotowy - wynosi aktualnie 196 Nm, o 5 Nm więcej niż w poprzedniej generacji.
W porównaniu z bardziej popularnymi silnikami, z rozstawem cylindrów w układzie rzędowym lub typu V, silniki typu bokser charakteryzują się mniejszymi wymiarami, można umieścić je niżej w komorze silnika, co obniża środek ciężkości pojazdu. Co więcej silnik o przeciwległych cylindrach zapewnia niższy niż w konwencjonalnych silnikach poziom hałasu i wibracji oraz niższy spadek mocy. Wszystko to w związku z procesem znoszenia się sił działających na tłoki.
Pierwszym modelem, w którym zostanie wprowadzony bokser trzeciej generacji będzie Forester.
Komentarze
~maro, 2010-09-28 00:29:53
auto motor i sport, 2010-09-24 08:40:38
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?