Hybrydowego Hyundaia Sonatę Blue Drive będzie napędzał silnik spalinowy 2.0 GDI o mocy 156 KM i elektryczny o mocy 38 kW. W połączeniu z nową 6-stopniową automatyczną skrzynią hybrydowa Sonata pali tylko 5,5 litra na 100 km.
Skrzynia biegów to całkiem nowa część w Hyundaiu. Jest bardziej wydajna i minimalizuje straty energii kinetycznej. Hydrauliczna pompa oleju, została zastąpiona elektryczną, żeby zmniejszyć zużycie energii, występującej podczas pracy pompy.
Hybrydowa Sonata korzysta z baterii litowo-polimerowych, które są bardziej wydajne i pojemniejsze od litowo-jonowych. Baterie umieszczono pod podłogą bagażnika i przez to zyskał on 10% dodatkowej przestrzeni. Jako że Sonata jest pojazdem typu plug-in, można go ładować w przydomowym gniazdku.
Stylistycznie Sonata Hybryd różni się od zwykłej wersji tylko detalami. Grill ma bardziej opływową strukturę, dodano aerodynamiczne wloty powietrza, a lampy są teraz LED-owe. Z tyłu zainstalowano dyfuzor poprawiający przepływ powietrza. Aerodynamiczne są także 16- lub 17-calowe felgi, zmniejszające opór przepływającego powietrza.
Koreańczycy bardzo długo pracowali nad tym modelem i wydali całkiem sporą sumkę na jego wdrożenie. Konkretnie 180 miliardów wonów, czyli ok. 54 miliardów złotych. Prace nad autem trwały ponad 2 lata.
Do 2020 roku Hyundai chce, aby każdy oferowany model miał dostępną odmianę hybrydową plug-in.